Fick lite bilder på en buss som blivit fixad en 1970 funderar på att köpa den. Vd ska man betala utan att bli helt bankrutt :-)
helt ny motor i den med runt 250.000 kan jag tänka mig är jag fel ute?
kramar Marie
1 2016-11-06 19:11:22 Senaste redigerad av marieplosjo (2016-11-06 19:17:03)
Är det Danel sin? Tycker lätt den är värd pengarna, grymt fint jobb på den iallafall. 
blir bara så sugen men vet inte vad som är rimligt.
har blivit helt frälst i wv bussar :-)
Den är mer värd än 250.000kr så få du den för dom pengarna kööööööööp.
Mvh
Det beror ju på vad man är ute efter. Men jag skulle tro att det inte sålts mer än på sin höjd 2-3 st bayar för över 150000:- i Sverige. Om man bortser från Westfalior.
är det en original westfalia eller något annan camper byggare??
75:a Late bay Westfalia
Ja, nån westfalia är det inte. Sen är det väl lite udda med lilla 5 bulten på en wide 5 bil?
Jag har svårt att tänka mej en halvfärdig bil utan detaljbilder för 250.000:-
Tror det är en 78 modell, om det är den jag varit och sett på. Bilen är nog komplett och färdig för 250"
Nej, det är nog en 70:a om man kollar tanklucka, främre skärmkanter o luftintag...
Eller kanske olika identitet/kaross... kan ju vara bra om det är samma...
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062 typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058 typ1 oval-56 "Maximiliam" vilande tråd.:-(
Jag tycker inte att nån bay som inte ens är ihopsatt är värd i närheten av 250 tusen....
Inte ens om den är klar är den värd det.
En riktigt fin, välhållen och orörd westy kan kanske vara värd 200, mer än så är ingen bay värd än.
Iaf inte enl mig 
Kan det inte vara en 71a förresten? Dom ser väl ut så med nya bultmönster, platta skärmkanter och gamla luftintagen.
Ghia 57
"If you can't fix it with a hammer, You've got an electrical problem"
71 gissar jag också på.
Sista året som "riktig" Early fast med lilla 5an från fabrik.
Ser ju fin ut men frågan är om den är komplett/färdig invändigt?
Volks Of Hälsingland
East Coast Meet #4 - 9-11 Augusti 2019
Allt är relativt. I Sverige betraktas detta som dyrt, i England är det inte ovanligt med dessa nivåer på fina bilar. Och den här ser väldigt fin ut. Ihopsatt eller ej. Om all plåt är fixad och bilen är lackad skulle i alla fall jag anse att det svåra jobbet är gjort. Att skruva i en motor och inredning kan de flesta fixa med lite påhejning av kamrater.
Jag tror att vi måste börja vakna i Sverige. Våra bilar är väldigt billiga jämfört med vad Engelsmän, Holländare och andra är vana vid att få betala.
/Janne
Just bayar är förvånadsvärt dyra i Sverige. Kollar man på tex splitbussar och splitbubblor, så känns det som att priserna ligger runt 30% högre i England. Men bayarna håller ganska lika nivå. Det är t o m så att en Westfalia är dyrare i Sverige pga att dom är så ovanliga.
Kollade just bay annonserna på theSamba. Inte en bay i England, som kostar mer än 20000£ såvida det inte är nån fabriksbyggd camper.
Att en buss är renoverad är ju inte alltid positivt. Det viktiga är ju hur rostfri dom varit innan renovering. I Sverige verkar många strunta i hur bilarna är rostlagade, utan betalar bra ändå.
I England rullar väldigt många Kalifornienbussar, och de ska ju i min värld vara dyrare än svenska bussar som fått det mesta under utbytt.