Har en typ 34 6v som inte startar när den är varm, startmotorn orkar knappt dra runt motorn. Då den är kall brukar den starta
lätt, men startmotorn är fortfarande slö. Har bytt till en annan beg startmotor, men exakt samma problem. Båda har bra lager.
Har kompletterat både + och - kablarna till batteriet, utan skillnad. Har köpt ett extra batteri och kör alltså med dubbbelt, ingen skillnad. Tändningen är i ordning och motorn går mycket bra. Tändningslåset är ersatt av separata kontakter.
Har fått tipset att köpa ett startrelä som ska kopplas in på solenoiden, men har svårt att förstå hur det skall kunna hjälpa då problemet inte är att solenoiden inte slår till, utan att startmotorn inte orkar att dra runt ordentligt. Eller tänker jag fel??
Har hänt tidigare.
Det enda jag kan tänka mig är en ny startmotor, men det känns inte ens säkert att det ska fungera, då 2 beg fungerar identiskt,
men visst, båda kan vara trötta. Kan vara intresserad av en beg som säljaren verkligen kan garantera att den fungerar med full kraft.
Tacksam om någon kan tänkas ha lösningen på problemet eller kan reda ut startrelät för mig.
Kryll