Blev just varse att man inte per automatik blir kallad till kontrollbesiktningen längre 
Har länge varit medveten om att min Westfalia måste besiktigas i år, men var lugn i min övertygelse att jag skulle blir kallad till besiktning. Blev av en kamrat upplyst om de nya reglerna av en slump!
Kollade natuligtvis upp detta, och mycket riktigt kommer jag att få körförbud fr.o.m. 31/7.
Jämmer och elände. Kollade naturligtvis upp hur det är med tider och föga förvånande fick jag ingen tid förrän en bit in i september!!
Hur fasen har skrivbordsryttarna tänkt nu då? Hur i hela friden skall man kunna hålla ordning på när först och främst när man får körförbud och sedan vara ute i så god tid att man får en tid innan detta datum (med tanke på belastningen på stationerna under sommarhalvåret).
Speciellt när man har ett antal bilar och släpvagnar. Som om man inte har tillräkligt med saker att hålla ordning på!
Förmodar att avregleringen har spelat in i detta. Problemet är att det i praktiken ännu inte finns några fungerande alternativ till svensk bilprovning och att folk av gammal vana förmodligen kommer att fortsätta att åka dit även om det finns alterntiv.
Kanske jag som blivit gammal, men visst var det bättre förr....