Tänkte försöka föra en liten dagbok över min renovering av min 1600 TL 1966, då tiden äntligen har kommit då den ska få nytt skinande liv!
Har haft bilen i mitt ägo sen 2008, men då jag kanske inte var så jätte intresserad av bilen just då så fick den stå många år innan det blev besiktning första gången och det var nog 2013 om jag inte minns fel, efter det året blev den inställd i lada till vintern och "glömd"
Men i år har intresset blomstrat till liv och efter en del sökan det och letande har jag lyckats hittat en del olika sidor så jag känner mig säker att börja demontera och fixa i ordning.
Men det blir en sak i taget! Så först upp är lite smått rustning av motorn.
Kommer försöka ha ett album på Imgurl där jag kommer lägga upp diverse bilder när jag plockar isär och försöker plocka ihop allt igen!
Som sagt så är jag inte någon mekaniker och har inte skruvat mycket alls med motorer eller liknande så uppskattar gärna hjälp om jag skulle fastna lite!
Här finns länken till lite bilder från när jag plockade ner motorn och började en felsökning efter ett väldigt jobbigt missljud som jag senare hittade var en liten skruv som släppt! 
Btw någon som vet något smidigt sätt att göra rent motordelarna och blocket på? Finns det ställen som man kan lämna in det på?
Mvh Simeon