Som sagt behövdes en användbar framtrumma till. För drygt 15 år sedan lyckades jag rädda en 356B trumma genom att lägga i en ny ring. Den lämnades till en farbror i Skogås som svarvade ned en 11" gjutjärns bromstrumma från en Dodge Van och krympte in ringen som blev kvar i min trumma. Nu var denne herre inte längre aktiv, så jag behövde hitta en annan metod.
Redan tidigare hade jag sett på Boxerville att Mats i Linköping utförde en liknande operation, men med en köpt gjutring. Mats kontaktades och operationen påbörjades. Det visade sig att den som sålde gjutringarna var Stefi G, samme Tjeck som hade levererat insugen till min motor! Väntetiden blev dock lång eftersom ämnena var slut och en ny batch väntades från gjuteriet i Italien. Men, till slut kom den!
Dock är det inte alla trummor som kan räddas med den här metoden. Har det ärgat för mycket så finns det för lite aluminium för att hålla krymppassningen. Av de tre framtrummor jag skickade fick en godkänt, en "kanske" och en blev underkänd. Men, det var bara en jag behövde, så det räckte!
Nu hade jag äntligen fyra trummor. Nästa steg var att få tag på alla smådelar som saknades.