Tackar!
Nu när det bara var en uppförsbacke kvar att forcera, och med lite omplacering av winschen några gånger för att komma i närheten av släpkärran som stod där uppe på toppen och väntade, så lyckades vi till slut förankra dubbelhyttarn....eller snarare spänna fast hjulen mot kärran, för huuur ska man få fast allt löst sladdrande på en hopplöst sopslut fordon??
Tyvärr hade vi inte kommit ihåg det supereffektiva sättet med att plasta in den med sån däringa plastfilm som brukar lindas runt palltransporter med varor.
Men det fick väl gå ändå tyckte Björn
Nu när uppdraget var slutfört och vi tagit en sista runda för att säkerställa att vi har glömt hälften så for vi hemmåt.
Fick höra efteråt av Björn att "halva pickupen" är nog utspridd efter hela vägen mellan Morkarla och Mariestad
När björn kommit hem och skulle till att lasta av dubbelhyttarn så insåg han att det inte var så lätt
hela bilen hade kroknat lite mer än "bra" så att chassiet hade börjat närma sig släpvagnens botten utan att karossen för den delen följde med...
Så han fick till att börja smida ihop en separat ram som kunde bultas i framvagnen och det bakre torisionsröret, han måttade på en frisk buss som han hade på lager, så att den inte skulle bli sååå sned.
Och den giggen/ramen har jag haft otrolig nytta av när jag gjorde i ordning ramen förut
Den sitter fortfarande kvar därunder. Fast jag har försett den med hjul för att kunna flytta den vid behov.
Den kommer att få sitta där ända tills allt sitter ihop och den ska ner på backen på riktigt.
Och för Er som undrar vad som hände med de andra VW-fordonen i Morkarla så kan jag meddela att de blev pressade....allihoopa!
skojja bara
Vad jag kommer ihåg så räddade Björn följande fordon/prylar:
>"Binzen"
>"Prick bussen"
>56a skåpet som visade sig vara en "Prick buss" också
>Mangobussen som stod bredvid "Binzen"
>56a högerstyrd ovalbagge ( i trafik idag)
>en T3 "åttiotalare"
>en hjulförsedd "stationär" tändkulemotor, modell "übertung"
Sen har jag säkert glömt någe? men helt klart att det blev några vändor till Morkarla för honom
Det stod en "vanlig" splitt dubbelhytt där också, fast den hade en annan VW-fantast lagt beslag på som tur var.
Det stod ju även en till ovalbagge samt en splittbagge där, men de har jag ingen koll på var de hamnade?
Så var det med dee!
Får hoppas att det kommer mer historier framöver, skulle vara roligt om det kommer fram ännu mer info och även en å annan del till "Binzen" som kanske hittar hem igen
Skulle ju vara fantastiskt om tex, stötfångarna skulle hitta hem igen
eller kanske den där tillverkarskylten skulle dyka upp....men det kan man ju bara drömma om 
Post's attachments
20100424032.jpg 800.74 kb, 188 downloads since 2016-10-14

20100424041.jpg 744.94 kb, 197 downloads since 2016-10-14
Bengt i Sala
50 Barndoor Skåp (delägare) -51 Barndoor Kombi -55 Barndoor Pickup
Chevrolet -56 VW skåp -08 BMW 740i -00 Ford -34 Cabriolet