226

Ja så brukar det bli..Win some,lose some.. ICQ/ab

I hope to arrive to my death,
late,
in love,
and a little drunk..

227

HIHI nä ingen slår micha ICQ/ae Iom den varma veckan vi haft här i mälardalen så har snön smält nu men det ska komma mer på måndag har jag hört ICQ/ad

______\,,,/__________________\,,,/__________________\,,,/________
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o]  Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage

228

Döda sniglar räknas  inte..... ICQ/af

229

Ser aningen tight ut  ICQ/ae  ICQ/ag

230

http://www.transloggt.com/images/GM1.jpg

Bara att kapa lite till och fälla i några plåtremsor

231

Tack för  rådet P - fast den där bilen har jag redan  i mitt "bibliotek" och den  är i princip en  Boxster med  karmafront/akter.
Notera speciell vindruta, dörrar, hardtop mm
Nackdelen med den  är att den  blev väldigt kort och bred.

Micha: jag är inte känd för att ge upp- PS Vi har redan  löst det och kommit vidare- men jag  kan väl inte visa dagens  skepnad och  hoppa över alla steg emellan va??

Post's attachments

GM15.jpg, 297.26 kb, 1600 x 1200
GM15.jpg 297.26 kb, 212 downloads since 2016-10-06 

232

Somjag hela tiden under min dotters uppväxt sagt till henne då hon skulle lära sig gå, cykla,simma, hoppa,ju-juitsu. läsa, mmm mm  ALLT :

-"Om det vore enkelt- Kunde vem som helst göra´t"

233

Vad Du vill se är alltså den hela , färdiga, lackerade bilen- Du bryr Dig inte om hur man kom fram till det....typ som i en projekt tråd.
Du vill hoppa fram till den färdiga dealen. The real Mc Coy- right??
Då ska Du nog inte läsa projekttrådar.
Visar jag exakt var vi ligger idag kommr säkert någon fråga hur man kom dit och vill sedan man lägger upp projekttråden om resan  dit.....
Nääää....Lite tålamod får Du allt visa prov på.
Det är lite som att smyga fram och kolla facit i matteboken istället för att lösa talen...lite fusk va?
Bara för att det är Du ska Du få en bild  från dagen innan jag åkte till USA- typ 2 veckor sen.
Jag fick då besök av Yogi från Kalmar
Te Voila!!

Post's attachments

Liten vecka 6.jpg, 289.4 kb, 722 x 541
Liten vecka 6.jpg 289.4 kb, 204 downloads since 2016-10-06 

234

Sen då jag ändå är inne och gräver i de bilderna jag  tömde ur kameran efter jag kom hem från USA igårkväll kan jag visa en bild från då jag var  och  hämtade min nya leksak.....

Post's attachments

Liten vecka 8.jpg, 209.16 kb, 722 x 541
Liten vecka 8.jpg 209.16 kb, 211 downloads since 2016-10-06 

235

Tyvärr regnade det  bort på onneville då jag skulle köra där.
jag fick tyvärr mailet om att det var inställt då jag kom till hotellet  första natten i USA.
Då flyget upp dit redan var beställt ( beställer alltid utan ångerknapp) var det bara att åka upp ändå- speciellt som jag hade en massa  delar beställda till hotellet. Då salt-flats var  under 30 cm  vatten  tog  jag tillfället att klicka denna fina bilden ....
Misslyckades lite med att synka handstandet och självutlösaren tyvärr....

Post's attachments

LIten vecka 31.jpg, 138.71 kb, 722 x 541
LIten vecka 31.jpg 138.71 kb, 206 downloads since 2016-10-06 

236 Senaste redigerad av 63 Highlight (2016-10-06 15:17:53)

Inget Bilsport lr sånt  här inte!!
Det är mer att jag inte har så mycket tid vid datorn som  många andra verkar ha.
Ser Du någon av mina bilar på en utställning är det för jag fått betalt att vara där lr för jag hjälper en kompis  som arrangerar. Därför äger jag  rätten till mina egna bilder och hur de ska visas lr inte- men som då vi  tex byggde hot rodden var det lugnare att få smida i sin egen  koja  i lugn och ro än att det ska springa en massa folk  där  och kika och ta tid.
Du verkar otålig. Det är jag med- men vi  bör  väl ta det mesta i en kronologisk ordning tycker jag  ändå....
Visst kan Du få en  bild till på det som mitt hjärta klappat för de sista åren och där all puls ligger  just nu- då jag äntligen spart ihop degen, men sen  börjar det  kanske  bli lite off-topic då det ändå är VW de ska handla om på forumet....å jag inte kommit så långt på den nya bilen än....

Post's attachments

Liten Boxsterville.jpg, 182.28 kb, 858 x 643
Liten Boxsterville.jpg 182.28 kb, 204 downloads since 2016-10-06 

237

Inte hoppa över en massa då tar ju tråden slut fort och vad ska man hitta på då ICQ/ad

238

Blev det nära rutan med ratten Default/hmm

239

Det är ju lite det jag försöker utröna med alla dessa bilder och tester- allt medans Micha bara stressar  och stressar i jakten på fler bilder.
Vi måste ta ett beslut snart....Du ser ju snö börjar ju komma härikring- Snart jul!

240

ja den kom tidigt i år ICQ/ab

241

Nu är det snart inget kvar....

1970 1300 i delar sedan 1992....

242

Ja.... * light-oroad* om det  nu inte skulle bli något/funka/ skiter sig....då finns det  mycket kvar att sälja

243

Fasen! Den första snön  börjar  ju lägga sig  på backen.... Default/lol

244

Default/lol

245

63 Highlight skrev:

Nä!! Nu får det vara slut med funderande och mätande,,,
En del blir otåliga på forumet så nu kommer sista  profilbilden !!

Mycket snack, och lite verkstad. Kom igen nu. Fatta ett beslut. Du får inte låta det ta 5-7 år med bilder och linjering innan du får ihop bitarna .  Default/lol ICQ/ad

63 Highlight skrev:

I dag........just nu  är jag jävligt glad! ICQ/ag

Imorse vaknade jag  glasklar vid 05.00 och  kom på felet sm troligenspökat i en 5-7 år med bränsletrycket på min -58 och därför är anledningen att jag inte kört med den på ungefär lika många år.
Nu går den som en klocka och startar hur fint som helst!
Det är skönt när allt lugnar ner sig och man  får tid att ägna sig åt sina egna grejor... men klockan 5 på morgonen!!

Bra väder hade  vi oxo!!

246

Du har så rätt så!!
Jag är annars känd för att springa iväg alltför snabbt och kasta ihop grejorna i brådrasket....å så vart det inte så bra. Därför är detta med tålamod lite som en terapi för mig...
Det Du läste i en annan tråd var att jag tagit  tag i en bil som stått undersitt täcke i 5-7 år och samlat damm....
Anledningen att det blivit så är för jag focuserat på andra byggen under tiden...Bilen i fråga byggde jag för 26 år sen....så den kan få vila sig ibland.
De sista 5-7 åren har krutet dels lagts på denna som blev klar  för en 6-7 år sen lr nåt...

Post's attachments

Ö Ulkfällfors 1.jpg, 521.35 kb, 1024 x 630
Ö Ulkfällfors 1.jpg 521.35 kb, 200 downloads since 2016-11-02 

247

SEn då den var klar  la vi allt krut på att få ihop bilen nedan, vilket  så skedde  från 5 år sen till i fjol....å nu lägger vi en stor del av  krutet på Karman( Tills Lolan kommer hem i vart fall)
Det som är lurigt med Karman är att få in Porschens breda bakarsle innanför bakskärmarna på Karman utan att det ser ut som en Renault Caravelle lr en en Amazon då det blir brett som fasen bak....Vi kommer bredda den på ett par olika ställen för att ljuga bort lite av det men sen lackerar vi den så att linjerna/fälten i lacken ljuger bort resten- hoppas jag.
Det behöver inte tänkas så mycket om man bara ska banka ihop en rostig sloda som enbart sänkts, men för att få en så  fint linjespel som möjligt bör man tänka sig för innan man snittar i bitarna.....
Anledningen att det  tog 5 år att bygga hot rodden var just att man fick tänka och göra om,,,enklare att göra om i tanken lr med pappmallar än mer svets och plåt.
Trots det finns det ett par olika grejor jag  är missbelåten med på rodden och skulle vilja göra om...TROTS vi höll på nästan heltid i 5 år med den lilla balja höll vi på att missa premiärutställningen med då vi anlände till utställningen med bara några timmar tillgodo.
När vi ute på parkeringen utanför showen monterade de nytillverkade lysena ( som gjorts medans bilen var på havet) samtidigt som de andra bilarna  körde in  för domarnas bedömning....vi hade inte fått vara med om vi vart 3 timmar senare på plats
3 timmar!! trots vi hållt på i 5 år!!
Så här nära var det:  https://www.youtube.com/watch?v=IqRkvstaemQ

Post's attachments

RHA 3.jpg, 159.02 kb, 1024 x 683
RHA 3.jpg 159.02 kb, 191 downloads since 2016-11-02 

248

men......nu  kommer Du inte få se några fler kap/mät/linjebilder  då beslutet är taget.
Vi flyttar fram Karmakarossen 3 cm på dess hjulbas jämfört med Porschens hjulbas.

Under tiden klurar jag vidare på det här med bakskärmarna......Om Du inta misstycker??  ICQ/ad

249

ICQ/ab

250 Senaste redigerad av 63 Highlight (2016-11-04 17:07:31)

Kom just på att jag har en ursäkt ytterligare gentemot Voff....
Sen ett år tillbaks har mina veckor bara 6 dagar  då tisdagarna går bort för då är det mekarkväll med  dotterns Chevelle som hon köpte förra sommaren. Vintern som var delade vi  på ram/kaross och blästrade, helsvetsade, satte på en 9"are bak med Wilwoodskivor och fram vart det Global West framvagn, Wilwoodbromsar, Grov kränghämmare, snabbare styrsnäcka plus allt annat i chassiet. Vi byggde även om den till manuell. Centerlinefälgar
Den här vintern håller vi på med en 496:a fram och en 5-växlad låda.
Nästa vinter blir det lack och inredning- allt efter hennes ekonomi tillåter
Men men!! Nu ökar vi tempot på Karman!!

Post's attachments

liten vecka 11.jpg, 170.9 kb, 836 x 554
liten vecka 11.jpg 170.9 kb, 205 downloads since 2016-11-04