Man brukar säga mycket snack lite verkstad.
Här har det inte varit nått snack heller, har haft en släng av tappad sug, och mest vaktat TV'n den sista månaden.
Men idag blev jag räddad av sporten.
Då jag är allergisk mot skidsport , fick det att lyfta mig ur soffan och släpa mig ut i garaget och göra en plåtlist.
Först en liten tillbakablick, tillslut tog jag mig i kragen och monterade stötfångarfästena.

Jag använde 16mm's hålet och bakskärmens hål för att styra upp plåten's placering.

Kapa.

Svetsa.

Sen provhängde jag de övriga plåtarna, och det såg bra ut.

Efter det blev det dags för högersidan.

Men där stämde inte hålet som mall!?

Så det fick duga med skärmhålen och lite fluktande, sen var det dags för provning av plåtarna igen.

Plåtlisten för motorns gummitätlist hade sett sina bästa dagar.

Och då jag kom på att det var bäst att fixa det innan man sätter dit de andra plåtarna.
Så drog tiden iväg. Dock tog jag bort det rostiga bitarna,

Tillslut gjorde jag en pappmall så jag fick till radien.


Jag ritade ut radien på en plåtbit, och sen så jag fick en32mm bred remsa.

Efter att ritsat ut måtten, så var det dags att börja böja plåt.

Insidag gick rätt bra med skiftnyckel och polygrip.

Sen var det dags för andra kanten, en plåttång användes som mothåll

Jag flyttad den några cm i taget , och knackade försiktigt.

Kanten blev rätt vågig.

En m16 bult slipades till och användes som mothåll, för att rikta vågorna på listen.

Sen var det dags att vika över kanten.

En stålbit kapade till och svetsades fast på en svetstång.
Och sen provknackade jag.

provade med gummilisten.

Sen var det bara att knacka på en bra stund.

Sen provade jag på bilen, nu får vi hoppas att det blir lite mera skidsport på TV'n
"ljushuvud"