Några uppgifter om bröderna Drews tillverkning av VW Sport Cabriolet.
Fabriken låg i Wuppertal Tyskland, modellen presenterades första gången för allmänheten på Motorshowen i Rheydt 1949.
Uppskattningsvis byggdes det 150 exemplar 1949-1951, siffrorna kan variera, mellan 120-150 stycken, liksom sista årtalet.
Bilmodellen kunde beställas och såldes hos VW-handlare.
Det tog runt 1 000 timmar att tillverka en bil trots att chassit redan var färdigt.
Bilens handgjorda kaross var i aluminium.
Modellen fanns med självmordsdörrar eller flickfångare som dom kallas och vanliga framhängda dörrar.
Kunderna kunde ha vilka önskemål som helst på chassi och utrustning, bara de betalade.
Grundmodellen kostade hela 10 000 D-Mark..
Så här såg prototypen av inredningen ut 1949.

Inredning från en produktionsbil.


En annan bils instrumentering, kanhända byggd på ett Porsche 356 chassi..

Från VW museét i Wolfsburg.




Drews tillverkade även VW Sport Coupé.



Drews VW Cabriolet Curitiba Brasilien

En pickup stog också på programmet med tidsenlig släpkärra.



Bilder finns på Joachim Drews sida http://sv-drews.de/historie-karosseriebau-drews/
Nu är det långt ifrån Direktör Dymlings bil, ser fram mot fortsättningen av historien och spännande om den finns kvar..
One humans junk is another's vwomens or mans treasure.
Förundras bör du göra över hela alltet, även det enklaste i tillvaron.