Hej
Någon som vet om man får byta till en tvåkrets hvbcyl. På en -66 typ 1 tillverkad i juli
Verkar som tvåkrets hvb. kom i augusti samma år
Trumbromsar runt om och hvbcyl. har kolvdia på 19 mm
Någon som sitter på den infon?
//Jan
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Motor, växellåda, bromsar, mekaniskt... » Huvudbromscylinder/SFRO = ombyggt fordon
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Hej
Någon som vet om man får byta till en tvåkrets hvbcyl. På en -66 typ 1 tillverkad i juli
Verkar som tvåkrets hvb. kom i augusti samma år
Trumbromsar runt om och hvbcyl. har kolvdia på 19 mm
Någon som sitter på den infon?
//Jan
Vad som står i lagboken har jag inte koll på, men jag har bytt till tvåkrets på en Typ 1 1957 och en Typ 3 1964 och besiktigat flera gånger utan något påpekande. 95% av dagens besiktningsmän vet inte vad som satt original på våra bilar och de sista 5% har nog inget problem med en ändring som gör bilen säkrare.
Se till att dragningen av bromsrören och rören till bromsvätskebehållaren är snygg och sitter fast så är det ingen som kommer att säga något.
Ok tackar
Låter bra de, för om det blir säkrare borde ju inte va något problem det tycker man
Hade du bessat hos sfro
Vad som står i lagboken har jag inte koll på, men jag har bytt till tvåkrets på en Typ 1 1957 och en Typ 3 1964 och besiktigat flera gånger utan något påpekande. 95% av dagens besiktningsmän vet inte vad som satt original på våra bilar och de sista 5% har nog inget problem med en ändring som gör bilen säkrare.
Se till att dragningen av bromsrören och rören till bromsvätskebehållaren är snygg och sitter fast så är det ingen som kommer att säga något.
Hade du bessat hos sfro
Nej, bara bytt och besiktigat som vanligt nästa gång.
Bara gör det, som sagt du uppdaterar ju bara broms systemet..
men säg inget för är dom nitiska och kanske på dåligt humör.. Och känner sig maktfulkommna.. Men det får vi inte hoppas.. Ser allt friskt och bra ut, så blir dom flesta bara glada, när man kommer in med en veteranbil 
Som sagt, inte många som ser skillnad. Då är risken större att du åker på att bromsrören nöter mot annan detalj, om du inte är noggrann när du drar nya.
Byt så åker du säkrare 
Tackar
Kör på 2-krets hvb då
Har haft både en-krets och två-krets med vätskebehållaren direkt på cylindern utan att "de" frågat - bara som exempel....
Låter bra Mettis
Behållare med en påfyllning då typ Volvos
Har haft både en-krets och två-krets med vätskebehållaren direkt på cylindern utan att "de" frågat - bara som exempel....
Låter bra Mettis
Behållare med en påfyllning då typ Volvosmettis skrev:Har haft både en-krets och två-krets med vätskebehållaren direkt på cylindern utan att "de" frågat - bara som exempel....
Eller två bromsvätskebehållare bredvid varandra, onödigt men fränt! 
Tja SAAB, Opel eller Volvo, hittade den i kompisens verkstad och tryckte dit den på min 50:a - på 80talet

Kör med en 66a med huvudbromscylinder 2-krets, skivbromsar fram med Talbot ok och typ 3 trummor bak. Ändrat till 4 bult och 2176a under luckan. Besiktat två ggr med lätt släppt gasvajer utan anmärkningar. Men nu var det 3 år sen besiktningen gick ut 
De är inte såå noga iallafall
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Motor, växellåda, bromsar, mekaniskt... » Huvudbromscylinder/SFRO = ombyggt fordon
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.