Jag såg den på blocket häromdagen. Till salu i Västerås den 28/8-2016. Enligt blocket är den såld. Kan man undra varför den dyker upp här helt plötsligt.
Trådskaparen har ju ett telefonnummer som han vidlagt i tidigare annonser; 070-5212945, Kåsörens Väg 1 i Nybro
Det är bara att ringa eller göra hembesök o kolla in specialaren. Ett chassienummer hade varit intressant att se...
Mitt nummer är 070-5212945 det är bara att slå pling och komma och kolla på pärlan
OBS,testpiloter,däcksparkare,hästhandlare undanbedes men bestämt, endast entusiaster med ett bra bud är välkomna
Får också lite vibbar av dom bussarna som byggs av brasilienbussar i indonesien. Takfönstrens radie samt höjd från dropplist ser fishy ut på bilden.
Edit:
Mina ögon var med mig... här finns bussen på den sidan:
http://www.yumosvw.com/view.php?idfoto=16Det handlar alltså om en brasilienbay ombyggt till splittbuss med handknackade plåtar, hantverk helt klart men betingar knappast i närheten av värdet på en äkta samba.
Mitt nummer är 070-5212945 det är bara att slå pling och komma och kolla på pärlan
OBS,testpiloter,däcksparkare,hästhandlare undanbedes men bestämt, endast entusiaster med ett bra bud är välkomna
Nå! Är det du som är hästhandlaren?
Du kommenterar inte påståenden om att det är en oäkta lyx, som kan vara ombyggd i Asien.
Fulsäljare ska bannas.
Ladies & gents:
Respektera annonserna: Folk som postar annonser under de olika annonskategorierna är i 99% av fallen enbart intresserade antingen av att köpa eller sälja något. Onödiga inlägg, personliga åsikter kring objektet / varan som annonsen behandlar, offtopic-kommentarer och/eller påpekanden som inte hjälper köp eller försäljning undanbedes vänligt men bestämt.
Nu kan iofs termen "onödiga inlägg" såklart alltid diskuteras i oändlighet, men har ni frågor om objekt går det alltid snabbast att kontakta säljaren direkt
God afton på er! / Jonas
OT: Säljaren skriver iofs i rubriken att det är en Lyx buss, vilket inte ska förväxlas med Lyxbyss utan bara är en buss, vilken som helst, som anses lyxig i säljarens ögon.... 
Brazzebuss eller inte. Jag bjuder 175000
Brazzebuss eller inte. Jag bjuder 175000
En baywindow från Brasilien som är ombyggd ja verkar det ju vara..
Vw T3 Buss -89 Coach
Vill tacka alla som hört av sig både via telefon och här bland alla " proffs" för visat intresse bilen är nu såld för ett pris som som bringar en ny volvo xc 60 tack än en gång för visat intresse
Med vänlig hälsning, Nesko
Bra betalt för en baywindow! Grattis!
ör någon som vill ha en sjysst bil som ser ut som en ikon är det väl ingen skillnad mot att tex ha en replika av 356, cobra eller vilken annan bil som helst och de kostar ju också pengar så länge de är bra byggda..
Jag skulle snarare vara oroad över identiteten, för OM det är en ombyggd brassebay med 64a identitet så måste den fått det i en väldigt "grå zon". Med tanke på vad som står i klistrade tråden om handel med papper (i delar säljes) och "felaktiga" identiteter, så är det kanske inte så kul om det uppdagas vid ett senare tillfälle och man betalat ett par 100'? Oavsett om identitets "missen" skett i Indonesien eller i EU så sitter man väl lite i skiten. Man kan ju inte svetsa i splittrutor i en senare bubbla och flytta över identiteten från splitten utan att räkna med problem och samma borde väl gälla med dessa bussar + problemet med att få en brassebay godkänd i Sverige.
Oavsett så skall det bli kul att se den om den dyker upp på någon träff! 
Ja bilen är såld,,,tittade på denna buss för ca: 1 år sedan utanför Eskilstuna. Som tidigare antytts så är det ombyggd baybuss som modifierats i Indonesien av Yomos Vw. Ganska många udda lösningar på denna vagn som fick mig att backa. \\Peter
För er som vill ha byggbilder(och har ett facebook konto) så har ni det här:
https://www.facebook.com/yudi.yumos/med … amp;type=3
Men låter som säljaren är nöjd och vi hoppas köparen blir nöjd med sin nya buss.
Yamaha DT50MX -89, Scrambler Edition "Gorm"
Dune Racer - a PC game
- "rost kan komma snabbt men patina kommer med tiden"
Gladheims VW
Samma buss?
Samma buss?
Ja det ser inte bättre ut.
Såg den förra sommaren och det är SÅÅÅÅ mycket som är helt på tok om man skall ta den för en äkta split.
Men nu är den ju inte äkta, utan är att betrakta som ett kul bygge.
Det som är mindre kul är om man gett den ett "falskt" chassienummer och kallar den för en 64'a.
Som ägare skulle jag vara orolig för att någon skall tipsa myndigeterna om förfalskningen.
Vilken förvandling
skapligt mycket jobb 
stout skrev:Samma buss?
Såg den förra sommaren och det är SÅÅÅÅ mycket som är helt på tok om man skall ta den för en äkta split.
Men nu är den ju inte äkta, utan är att betrakta som ett kul bygge.Det som är mindre kul är om man gett den ett "falskt" chassienummer och kallar den för en 64'a.
![]()
Som ägare skulle jag vara orolig för att någon skall tipsa myndigeterna om förfalskningen.
Men det ser ju ut som att det är en split den är byggd på, kan ju vara en -64. Vad säger att det är falskt chassinummer? Vad säger att det är en bay? Att det är en fakelyx är helt klart och det finns flera här på forumet som byggt såna. Jag skulle själv ha mer på fötterna innan jag anklagade någon för falskspel, men det är jag det....
Mango Klein -61, eh -68
Söker delar till splitbuss -61; inredning brun, plåt, popouts, fälgar.
Reine skrev:stout skrev:Samma buss?
Men nu är den ju inte äkta, utan är att betrakta som ett kul bygge.Det som är mindre kul är om man gett den ett "falskt" chassienummer och kallar den för en 64'a.
![]()
Som ägare skulle jag vara orolig för att någon skall tipsa myndigeterna om förfalskningen.Men det ser ju ut som att det är en split den är byggd på, kan ju vara en -64. Vad säger att det är falskt chassinummer? Vad säger att det är en bay? Att det är en fakelyx är helt klart och det finns flera här på forumet som byggt såna. Jag skulle själv ha mer på fötterna innan jag anklagade någon för falskspel, men det är jag det....
Matts: Märk att jag skriver OM det är, inte att det är! Detta grundat på att det skulle vara en brasse Bay. men det är jag det.... 
V-balkarna under förargolvet kom -70...
45 2016-09-21 19:44:43 Senaste redigerad av EDman (2016-09-21 23:29:09)
Det ser väl vem som helst att det är samma buss på bilderna i annonsen och på länken jag la upp på sida ett? eller har någon driftig kille gjort sin splitt halvt mongo i front och tak samt kopierat den indonesiska splittkopians inredning i minsta detalj?

Vaddå anklaga för falskspel! det handlar om stora pengar och om någon försöker sälja en halvtaskig bay till splitt konvertering som äkta 64 lyxbuss så är det väl bara ren hyffs att tala om det...nu har ju någon köpt den och man får ju hoppas att köparen vet vad han köpt.
Kolla länkarna som jag och Anders bergh har postat! har ni gjort det och ändå tvekar? köp glasögon!, står även på hemsidan att den och den gröna är sålda till sverige 2011 hmmmmmmmm, vad konstigt, kan det vara samma bussar? näääää det måste vara någon i sverige som klonat dom igen men med riktig splitt som grund... ja så är det nog.
Bussarna det handlar om började sina liv som brassebay bastarder,(udda mix av latebay och 15w splitt) cirkus årsmodell 1978, hur det kunnat bli en 64 efter import till sverige 2011, ja det kan man ju fundera över 
Jag såg den gröna tvillingbussen på brc 2012, såg på långt håll att nåt var konstigt med den, inget såg rätt ut proportionerligt i fronten, bland annat alldeles för bullig, safaris passade inte bra i rutramar, radier på pressingar såg inte bra ut, hårda vassa kanter där det annars är mjuka osv. taket var mycket bulligare och takfönstrena satt märkbart högre upp från dropplist än på en riktig, soltaket såg insjunket ut och konstigt ut, instrumentpanelen såg helskum ut, som om den vore handknackad med halvtaskigt ögonmått och sedan spacklad med hiskeliga mängder spackel, vilket verkar vara faktum med hela konverteringen.
Men hey, om någon tyckte den var värd vad en ny volvo xc60 kostar så bra för dom, men den är då fasen inte en 64a, eller en lyxbuss, eller ens en splittbuss.
Det ser väl vem som helst att det är samma buss på bilderna i annonsen och på länken jag la upp på sida ett? eller har någon driftig kille gjort sin splitt halvt mongo i front och tak samt kopierat den indonesiska splittkopians inredning i minsta detalj?
![]()
Vaddå anklaga för falskspel! det handlar om stora pengar och om någon försöker sälja en halvtaskig bay till splitt konvertering som äkta 64 lyxbuss så är det väl bara ren hyffs att tala om det...nu har ju någon köpt den och man får ju hoppas att köparen vet vad han köpt.
Kolla länkarna som jag och andra i tråden har postat! har ni gjort det och ändå tvekar? köp glasögon!, står även på hemsidan att den och den gröna är sålda till sverige 2011 hmmmmmmmm, vad konstigt, kan det vara samma bussar? näääää det måste vara någon i sverige som klonat dom igen men med riktig splitt som grund... ja så är det nog.
Bussarna det handlar om började sina liv som brassebay bastarder,(udda mix av latebay och 15w splitt) cirkus årsmodell 1978, hur det kunnat bli en 64 i sverige, ja det kan man ju fundera över
Jag såg den gröna tvillingbussen på brc 2012, såg på långt håll att nåt var konstigt med den, inget såg rätt ut proportionerligt i fronten, alldeles för bullig, safaris passade inte bra i rutramar, taket var mycket bulligare och takfönstrena satt märkbart högre upp från dropplist än på en riktig, soltaket såg insjunket ut och konstigt ut, instrumentpanelen såg helskum ut, som om den vore handknackad med halvtaskigt ögonmått, vilket verkar vara faktum med hela konverteringen.
Men hey, om någon tyckte den var värd vad en ny volvo xc60 kostar så bra för dom, men den är då fasen inte en 64a, eller en lyxbuss, eller ens en splittbuss.
Word!
Håller med dig till fullo (vilket du säkert redan förstått). 
Tyvärr finns det i landets "fina" VW-kretsar minst 1 icke lyx som har fått taket utbytt till lyx och troligen har ch-numret följt med taket in i den bussen.
47 2016-09-21 20:56:11 Senaste redigerad av EDman (2016-09-21 20:58:35)
Har absolut inget problem med kloner och ombyggda bussar, om det ser bra ut och man säger vad det är! Jag kontaktade säljaren på p.m INNAN jag postade i tråden och bad om bilder, efter jag sett bilder påpekade jag att det såg konstigt ut och frågade vad det var för något från början, han hävdade bestämt att det var en "originalbil, konverterad från högerstyrd och sedan helrenoverad" jag påpekade igen att det aldrig kan varit en originalbil om det var en 64a till att börja med då dessa inte hade hörnfönster, efter det fick jag inget svar.
Har absolut inget problem med kloner och ombyggda bussar, om man säger vad det är! Jag kontaktade säljaren på p.m INNAN jag postade i tråden och bad om bilder, efter jag sett bilder påpekade jag att det såg konstigt ut och frågade vad det var för något från början, han hävdade bestämt att det var en "originalbil, konverterad från högerstyrd och sedan helrenoverad" jag påpekade igen att det aldrig kan varit en originalbil om det var en 64a till att börja med då dessa inte hade hörnfönster, efter det fick jag inget svar.
Ok , ja låter inte helt rent, det kan jag hålla med om
Mango Klein -61, eh -68
Söker delar till splitbuss -61; inredning brun, plåt, popouts, fälgar.
Sorry för felskrivningen ska vara xc90 "nya'
Hahahah