går det att bara flytta över bromssköldar och sådant eller måste jag byta drivaxlar och rör om jag ska behålla wide five???
bilar i familjen. 74:a bay dubbelhytt, vw rod & typ1 -58:a
Das Auto Skellefteå
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Motor, växellåda, bromsar, mekaniskt... » 69a växellåda i en 65a
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
går det att bara flytta över bromssköldar och sådant eller måste jag byta drivaxlar och rör om jag ska behålla wide five???
Måste och måste men det är enklast eftersom även längden på drivaxlar och splines skiljer. Det är även lite trix med lageröverfallet som inte funkar att bara flytta över.
Om du har komplett bakvagn i 65:an, går det bra att flytta rubbet till 69:a lådan (eller vilken swing-låda som helst...)
"Bara" bromsar är knepigare, på dom längre drivaxel(rören) och andra lagerhus från 4-bult..... där får man läsa på lite och vara berädd på problem)
Själv har jag satt typ3 5-bultstrummor på en sådan 69:a låda - "bolt on" men sådana trummor finns ju knappt att få "idag"....
Det som oxå skiljer är ju 6volt kontra 12volts svänghjul, och därför startmotorbussningen.
Men detta vet du säkert?
ok tack för svaren, det blir att flytta över axlar och rör. 
Lånar tråden lite..
Tänkte att jag skulle byta växellåda i min typ 1 -62 till en växellåda från en sjuttiotalare med långa axlar. Altså från en fyrbultad
Jag tänkte sätta över bromsarna från min äldre låda,jag har distansringarna för att få det att fungera med långa axlar. Läste att det bara funkar med trummor från 66-67 men mäter jag på dem så borde det inte spela någon roll, är bara någon millimeter tjockare på anläggningytan, testar jag men mina -65 trummor verkar det fungera kalas
Är det något annat jag behöver tänka på? Det enda som skiljer denna mot en 66-67 låda är väl att det är längre splines på drivaxlarna? 
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Motor, växellåda, bromsar, mekaniskt... » 69a växellåda i en 65a
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.