226

ICQ/ab

Post's attachments

20141229_220330 (Medium).jpg, 114.94 kb, 1365 x 768
20141229_220330 (Medium).jpg 114.94 kb, 248 downloads since 2015-02-03 

20150124_220921 (Medium).jpg, 331.06 kb, 768 x 1365
20150124_220921 (Medium).jpg 331.06 kb, 255 downloads since 2015-02-03 

20150201_155226 (Medium).jpg, 278.2 kb, 768 x 1365
20150201_155226 (Medium).jpg 278.2 kb, 252 downloads since 2015-02-03 

20150201_160745 (Medium).jpg, 309.69 kb, 1365 x 768
20150201_160745 (Medium).jpg 309.69 kb, 231 downloads since 2015-02-03 

VW typ1 1961  ????hp
VW typ1 1965 1500T
VW typ1 1973  350hp

227

Grymt bygge !

228

Mäktigt..är nog allt jag får ur mig.. ICQ/ae

I hope to arrive to my death,
late,
in love,
and a little drunk..

229

Mästerligt ICQ/ag

En cigarr kortar livet med 2 minuter
En whisky kortar livet med 4 minuter
En arbetsdag kortar livet med 8 timmar

230

Helt underbart bra!
-fortsätt så där!!!!!!!

/Högdahl - Övik

Thomas Högdahl - aka "Barbaskön"
Barbapapa Racing

https://www.facebook.com/BarbapapaRacing

231

Detta bygge är bara så  ICQ/ag  ICQ/ag  ICQ/ag

If one does not fail at times, then one has not challenged himself.

Early Bay 71a "Polisbussen",  Bubbla 61a,  Bubbla 62a ratlook R.I.P

232

Riktigt snyggt byggt

233

Efter som det tar så himla lång tid med detta bygget så köpte jag en bil till i somras. Vart en 65a till salu här på sidan så jag slog till, riktigt nöjd med kärran.
Orginal 1200cc 34hk har gått 12000mil osänkt med 356 plåtisar.

Men för att få ett stuk jag gillar så sänkte jag 1hack bak och lagom fram sen blev det orginalfälgar med passatbanor bak 145or fram och 205/70 bak.

Kände att jag måste ha något eget att åka i och det har jag gjort med , blev faktiskt lite över 400mil i den

VW typ1 1961  ????hp
VW typ1 1965 1500T
VW typ1 1973  350hp

234

Ingen bild på 65:an?

235

håller på att försöka förminska dom men fattar fan inte hur man gör

VW typ1 1961  ????hp
VW typ1 1965 1500T
VW typ1 1973  350hp

236

https://farm6.staticflickr.com/5653/23767140152_1ffb5af11e_z.jpg20150630_220744 by mrpv53, on Flickr

65an när jag hämtat den.

https://farm6.staticflickr.com/5705/23875496695_5c8fef7f2e_z.jpg20150707_002603 by mrpv53, on Flickr

Passat 6tums fälg. passade så där tydligen ska Volvos vara bättre

https://farm6.staticflickr.com/5712/23793088501_119ec6c9ae_z.jpg20150711_142641 by mrpv53, on Flickr

Här har jag precis lagt på epoxi primmer.

https://farm1.staticflickr.com/701/23248778933_fbf6f88e40_z.jpg20150709_214512 by mrpv53, on Flickr

Nya däck och nya vit sidor

https://farm6.staticflickr.com/5669/23247398354_eab768e719_z.jpg20150712_123705 by mrpv53, on Flickr

Fälgarna blev samma färg som bilen och Volvo Carlifonia vit

https://farm6.staticflickr.com/5669/23247398354_eab768e719_z.jpg20150712_123705 by mrpv53, on Flickr

https://farm6.staticflickr.com/5634/23507665529_b04723125a_z.jpg20150712_133345 by mrpv53, on Flickr

https://farm6.staticflickr.com/5628/23247320514_333dd54bec_z.jpg20150712_145817 by mrpv53, on Flickr

Utan kapslar

https://farm6.staticflickr.com/5822/23767145342_a27e018244_z.jpg20150712_162013 by mrpv53, on Flickr

Med kapslar, hade inga bra så jag målade dom jag hade

VW typ1 1961  ????hp
VW typ1 1965 1500T
VW typ1 1973  350hp

237

Snyggt, brukar minska ner bilderna i paint om dom är för stora ICQ/ab

238

Sen har 61an blivit blästrad och primmad vilket blev både bra och dåligt då dom blästrade sönder mina dörrar, vilket gjorde att jag tappade sugen lite. Där av 65an

Håller just nu på med att fixa kylplåtar runt motorn och i karossen.
Eftersom jag byggt om ganska mkt och åker typ4 så måste jag ju tillverka plåtarna själv, då det inte finns något färdigt ,och det blev ju inte lättare av att jag höjt motorn 50mm.

Har även börjat lite smått med bränsle systemet och så är mina toppar äntligen klara med.

https://farm1.staticflickr.com/633/23793919701_d728970505_z.jpg20151024_191319 by mrpv53, on Flickr
Började med att modifiera en typ1 plåt så den passar hyffsat till min kåpa

https://farm1.staticflickr.com/671/23850293836_dbfc46bede_z.jpg20151129_182914 by mrpv53, on Flickr
Sen blev det tillverkning av plåtarna på sidan, här syns även fuelrailensen

https://farm1.staticflickr.com/775/23580674730_8408292d50_z.jpg20151121_164628 by mrpv53, on Flickr

Började med den plåten längst bak på motorn och använde mig av delar från en typ1 plåt. tänkte att den skulle ligga under mellanplåten.

https://farm1.staticflickr.com/748/23876400085_f1456da43f_z.jpg20151122_193953 by mrpv53, on Flickr

blev helt ok tycker jag.

https://farm6.staticflickr.com/5812/23793901641_5a6f842a54_z.jpg20151122_194852 by mrpv53, on Flickr

Men men skam den lycka som varar.

https://farm6.staticflickr.com/5832/23508489429_17616b4700_z.jpg20151129_182904 by mrpv53, on Flickr

Kollar man här så är det ju en kraftig höjdskillnad mellan sidoplåtarna och bakplåten. Och jag kom inte på något sätt att få övergången bra mellan sidorna och bak. så det blev helt enkelt att höjja bakplåten till samma nivå som sidoplåtarna.

VILKET naturilgtvis medföljde att då kom ju bakplåten högre upp än mellanplåten vilket i sin tur gjorde att jag fick höjja den jäv...n med  suck
https://farm6.staticflickr.com/5830/23507644919_bd3d74fce7_z.jpg20151205_180611 by mrpv53, on Flickr
bara bita i det sura och kapa.
https://farm1.staticflickr.com/728/23507636709_22f3a42e7e_z.jpg20151205_230403 by mrpv53, on Flickr
blev att använda sig av en gummilist från Swedol

https://farm1.staticflickr.com/741/23793049721_a280c09298_z.jpg20151214_185447 by mrpv53, on Flickr
Så här blev det nu mellan sido och bakplåtarna.

Eftersom fuelrailen sitter lite dumt på typ4insuget så blir motorn bra bred och fuelrailen hamnar utanför karossen så där fick det också bli en liten specialare med en plåt som går att skruva loss så man kommer åt insug och spridarna från hjulhuset

https://farm6.staticflickr.com/5657/23247330604_d939247645_z.jpg20151220_132547 by mrpv53, on Flickr
så det fick bli en lite specialare där med
https://farm6.staticflickr.com/5804/23247354294_e58dc068d2_z.jpg20151219_214103 by mrpv53, on Flickr
Här ser man att det är lite tajt i maskinrummet
https://farm6.staticflickr.com/5738/23579787300_7f43d01e93_z.jpg20151219_214053 by mrpv53, on Flickr
Som sagt lite special på allt
https://farm6.staticflickr.com/5658/23849430156_15bb4341c9_z.jpg20151220_174249 by mrpv53, on Flickr
så här blev den
https://farm6.staticflickr.com/5728/23507610779_b7744efd07_z.jpg20151220_223243 by mrpv53, on Flickr
https://farm6.staticflickr.com/5790/23767213472_d619baf4bf_z.jpg20151113_012337 by mrpv53, on Flickr
En helt vanlig VW från Västerås

https://farm6.staticflickr.com/5797/23768066332_5ce539342d_z.jpg20151113_011934 by mrpv53, on Flickr
kommer åka 44-38,5 ventiler och ganska mild portning
https://farm6.staticflickr.com/5675/23579838130_fda2bd7cc7_z.jpg20150927_193900 by mrpv53, on Flickr

Blir ganska bra hjulvinkel när man flyttar upp låda och motor

VW typ1 1961  ????hp
VW typ1 1965 1500T
VW typ1 1973  350hp

239

Snyggt jobbat!!!  ICQ/ag

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

240

Blir riktigt tjusigt detta  ICQ/ag

Vw-57. Karmann Ghia-66. Transporter EH - 77. Early Bay - 71.

241

Härligt..vilket jobb du lagt ner.. Default/yikes  ICQ/ab

I hope to arrive to my death,
late,
in love,
and a little drunk..

242

Hur går det med den här då? ICQ/ab

Bubbla -62

243

inte så mkt tyvärr

VW typ1 1961  ????hp
VW typ1 1965 1500T
VW typ1 1973  350hp

244

Mekarsäsongen närmar sig med stormsteg  ICQ/ab