Har en 4 växlad låda jag köpte ett tag sedan undrar var för utväxling den har på 4 växeln eller slutväxeln
har sett under att det står DK 120 på den under vad har den för utväxling ? den kommer från en fyrkantsbuss eller pickup
skulle denna låda lämpa sig i en diesel vill ju inte varva sönder motorn
kör nu med en diesel låda med beteckning ABH tror jag lite svårt att se sista boxstaven men tror det är ett H skulle DK lådan
lämpa sig bättre i bussen för jag tycker den varvar för mycket nu
/ Magnus
Svar på frågan är nej
På lätta transport fordon som buss är det samma utväxling på alla lådor (1-4) ( så är det även på bubblorna )
Det som skiljer är slutväxelen
Förmodligen är det en 094 låda (växel föraren ut i sidan) eller en 091 samma låda men växelföraren framåt
Om motorn skall må bra behöver den varv
Om man vill byta drev skulle jag tippa på cirka 10-15000 med jobbet
Det lättaste är att byta till större däck för att få ned varvet
/// Micke
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke
http://www.keversite.nl/motoren/vcode.php
Vw-69 Westfalia Californienbuss bruksskick, Pearl white L87
Vw-62 typ 1 Callooker med Scallops, daily driver sommartid. Tidigare orginal kulör Golfblå L390
Vw-54 typ 1 Orginalprojekt under renovering. Islandsgrön L213
Då jag har stora hjul alla redan 205/55/17 och tycker det är olidligt att åka fortare än 80km/t tycker det varvar för mycket
skulle byte till DK lådan sänka varvet 4.57 i slutväxel på den lådan mot 5,50 på ABH lådan
har nyss satt i en diesel motor i bussen som går väldigt fint en 1,6 liters med turbo
var i dag i väg till en bilskrot med pickuppen på släp som jag tog ABH växel lådan ifrån körde på 4 växeln hela vägen dit
den sakade bra i backarna men jag behövde aldrig växla ner gick runt 60 km/t som långsammast
/Magnus