1

Har en 4 växlad låda jag köpte ett tag sedan  undrar var för utväxling den har på 4 växeln  eller slutväxeln 
har  sett under  att det står  DK  120  på  den under   vad har den för utväxling ? den kommer från en fyrkantsbuss eller pickup
skulle denna låda lämpa sig i en diesel  vill ju inte varva sönder motorn
kör nu med en diesel låda med beteckning  ABH tror jag  lite svårt att se sista  boxstaven men tror det är ett H  skulle  DK lådan
lämpa sig bättre i bussen  för jag tycker den varvar för mycket nu
/ Magnus

2

Svar på frågan är nej
På lätta transport fordon som buss  är det samma utväxling på alla lådor (1-4) ( så är det även på bubblorna )
Det som skiljer är slutväxelen
Förmodligen är det en 094 låda (växel föraren ut i sidan) eller en 091 samma låda men växelföraren framåt
Om motorn skall må bra behöver den varv
Om man vill byta drev skulle jag tippa på cirka 10-15000  med jobbet
Det lättaste är att byta till större däck för att få ned varvet
/// Micke

Utför Flödes test av toppar
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare  av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke

3

http://www.keversite.nl/motoren/vcode.php

Vw-73 1303s Orginalbil med automatvxl-låda, vinterbil? Texaxgul L10B
Vw-69 Westfalia Californienbuss bruksskick, Pearl white L87
Vw-62 typ 1 Callooker med Scallops, daily driver sommartid. Tidigare orginal kulör Golfblå L390
Vw-54 typ 1 Orginalprojekt under renovering. Islandsgrön L213

4

Då jag har stora hjul alla redan  205/55/17  och tycker det är olidligt att åka fortare än 80km/t tycker det varvar för mycket 
skulle byte till DK lådan sänka  varvet   4.57  i slutväxel på den lådan mot  5,50 på ABH lådan   
har  nyss satt i en diesel motor i bussen som går väldigt fint  en 1,6 liters med turbo
var i dag i väg till en bilskrot med  pickuppen på släp som jag tog  ABH växel lådan ifrån körde på 4 växeln  hela vägen dit
den sakade bra i backarna men jag behövde aldrig växla ner  gick runt 60 km/t  som långsammast

/Magnus