Jo..det här satt långt inne,jag vet..men nu så drar jag igång tråden om "Seven"..ovalen som efter mycket tankevånda inköptes från herr Helsing och levererades galant av den sprudlande och piratbyxförsedde ynglingen Grenje i snöyran en novemberkväll 2012..nästan som i ett töcken dök de upp med en jättelik snöhög på släp och djupt där inne i snön stod den..
Bilen baxades in och planerna var omfattande,men då bilen var körbar och besiktigad kördes den en del första sommaren i min ägo..dock var kopplingen inte i bästa skick och ett akut bensinläckage fick ordnas till men sedan rullades det en del iallafall..
Seven då,varför det namnet?Jo,herr Helsing (rätta mig om jag minns fel) gjorde sig en uppmaskning för en siffra på förardörren,men ändrade sig och då följde färgen med så sjuan "blev kvar"..
Varför är den fortfarande kvar då? Där kommer Wabi Sabi in(för de som inte vet,läs här http://wabisabilivet.blogspot.se/p/wabi-sabi.html ) samt viktigt med provingiensen
Vad har hänt sedan inköpet då?
Tanken byttes ut då den spruckit eftersom stötdämpartornen fått plats dåligt när framvagnen kortats och därmed hade innerskärmen hamrats in..då tog tanken stryk..
Stolar och baksäte är urtagna för omlädnad,stolarna är klara men ej ytklädda,baksätet är fortfarande hos kamrat som fixar till även det..hoppas jag är kamrat till henne fortfarande förresten,visade sig att ryggdelen innehöll biologisk mångfald både från växt OCH djurriket när det öppnades..gick dock att gjuta olja på vågorna med löften om bakelser vid nästa besök..
En knippe stag till bakvagnen inköptes från Waxxarn i Vadstena och monterades efter viss modifikation(skulle nog vara till nyare modell,men blev bra till slut!)
Specialbeställda stötdämpare(kortade) beställdes från SDV(stötdämparverkstan) i stora huvudstaden(var i sista sekunden,idag gör de ej dessa jobb längre..) och monterades..
Castershims monterade
Dehne-bensinmätare betälldes från Aircooled.net och Thomas på Folkabiten fixade en givare till splitbuss att montera i tanken,dock ej monterad än då jag väntar med detta tills det är dags att köra med bilen..
Amerikabågar inköptes och hämtades vänligt men bestämt av Michaelth hos säljare..tack för det vännen!
Bilen är inte en "riktig" oval då frontinkromet bytts ut mot nyare då focus hos den dåvarande byggaren(ej herr Helsing) tydligen var att kunna använda tank från senare modell,inget som stör mig alls då jag aldrig varit en orginalkille..mitt focus ligger på att tekniskt få en väl fungerande bil som man törs använda i ur och skur..
Många undrar säkert varför det tagit så lång tid att komma till skott med denna trådstart och byggande,men har tyvärr de senaste åren fått erfara hur besvärligt livet kan vara..mer än så tänker jag inte gå in på,men där har ni anledningen..
Nästa inlägg tar vi tag ombyggnaden av bagagegolvet som någon öppnat med konservöppnare? Stay tuned.. 
Slänger med grafittibilden också.. 
late,
in love,
and a little drunk..