Sitter och klurar på hur jag framöver ska lösa problemet med att jag "var tvungen" att kapa bort en bit golv när jag ska reparera främre tvärbalk.
Golvbitarna säljs ju som "hela halvor" och jag har hittills bara kapat bort ca 30 cm av den främre delen av golvet. Ska jag byta hela golvet, vilket säkert vore bra, så åker jag säkert dit på än mer reparationer i själva chassiet och nu står jag ute och jobbar och vill sy ihop det här innan det blir för mörkt och kallt att jobba. Sen är det ju en ekonomisk aspekt också, projektet har redan börjat kosta mycket mer än jag tänkt.
Jag vill ju göra jobbet bra, men funderar på om det finns alternativa sätt att laga golvet på. Slät plåt är ett budgetbudgetalternativ som säkert inte gillas av så många, men eftersom det är en pickup är rillorna i golvet mest en begränsning när man ska lasta och skjuta in saker i utrymmet. Detta alternativ får även mig att vrida på mig och undra vad jag håller på med. Å andra sidan har jag tänkt bygga in en stor utdragbar "låda" i utrymmet som skruvas i golvet.
Ett annat alternativ vore att kolla med en plåtfirma om man kunde köpa korrugerad svartplåt av dem. Då får man inga "försänkningar" för soffästen och lucklås mm, men återigen det är ju en pickup så tänket kanske är annorlunda än hos en buss? Jag lägger isf skarven vid första utriggaren bakom tvärbalken.
En ny golvhalva kostar (som ett exempel, det finns ju fler) hos UN tolv hundra och jag behöver då båda. Är inte ens säker på om det är samma lastrumsgolv till pickup som till buss? Två och ett halvt för att då dessutom åka på mer jobb, ut med tank och säkert upptäcks fler dåliga bitar inunder (ni vet ju hur det är) och det här är ingen "helrenovering", bara en besiktningsåtgärd som gått lite över styr.
En annan idé är att helt sonika laga balkarna och chassiet, montera ihop allt vad vajrar, kabelstam och växelförare heter, köra till uppställningen och lämna golvjobbet till nästa säsong. På så vis sprider jag ut kostnader och "ansträngning" en del. Golvet borde ju gå att montera sist av allt, eller gör jag en tankevurpa nu?
Hur tänker ni kring mina tankar? Vad hade ni gjort i mina kläder?