Jag har lyckats bli pålurad(?
) ett typ1-block, tillfixat för 1835. En kam har också snokat sig fram. Det känns lite som att det behövs ett par delar till. Har sökt lite här på forumet men inte hittat någon fin lista med allt som behövs.
Till saken hör att jag är lite halvnovis på motorer och tanken är att handla på mig delar efterhand så jag till slut kan skruva ihop en trevlig motor. Hållbarhet och ekonomi är ledorden, iaf är det tanken till en början, saker brukar ju spåra ur!
Finns en lista redan så tar jag tacksamt emot tips på vart, annars får ni gärna försöka tänka till och lista ALLT som behövs. Även självklara saker, det är inte självklart att det är självklart för mig
Saknas nån relevant info från mig så är det bara att fråga på, stort tack på förhand!
Uppdateringar:
Har börjat sammanställa en liten lista med er hjälp, har lagt in den här nedan med lite kommentarer. Kom gärna med mer info!
Utgångsläget är alltså ett AD-block, ARborrat och upptaget för 92mm cylindrar samt förberett för externt oljefilter. Tanken är som sagt en hållbar och körbar motor som tål lite högerfotsmotion då och då.
vev - original?
lager - vilka lager?
ramlager - kommer med blocket
svänghjul - Micke säger att std är bäst så då tror vi på det 
remskiva - funkar med std eller?
bultar - bultar till vad?
lyftare - det här verkar ju vara en ren djungel?
stötstänger - vilka ska jag ha, finns olika längder mm?
cyl - CYLINDERSATS 92 x 69 MM 1835 CC AA-PERFORMANCE?
kolvar - CYLINDERSATS 92 x 69 MM 1835 CC AA-PERFORMANCE?
toppar - dessa "måste" portas ihop med allt annat? Finns det nåt bättre utgångsläge än de andra? Finns det nåt "färdigt" som duger att bara skruva dit och åka med tills man känner behovet av mer och DÅ porta osv?
glömplåtar - sitter vart?
vevstakar - std?
pinnbultar - std?
oljepump - std? olika storlekar på dessa...
externt oljefilter - blocket är ju förberett för detta iaf, nåt man behöver tänka på där?
extern oljekyl - ?
kamdrev - std, finns olika storlekar?
kam - ramlade över en Engle w120 som jag slog till på, bra eller anus? Behöver nåt annat justeras eller så för att denna ska kunna användas?
Packningssats - alla packningar ska såklart bytas, några tips? Finns nån riktigt komplett sats till allt?
insug - samma som med toppar, finns det nåt färdigt bra utgångsläge som man sen kan porta när man vill ha mer?
förgasare - verkar också vara en djungel, vad är rekommendationen?
bestyckning av förgasare - förslag till mina förutsättningar?
fläktkåpa -
kylplåtar - på en buggy? 
fördelare - std?
bränslepump - std?
värmekanaler - hum?
Buggy -69 1500
Bubbla -73 1303S