Har ett irriterande problem!
Höger fram belägg ligger på lite grann men tillräckligt för att skivan skall bli varm.
Efter 1-2 mil så börjar det tjuta om beläggen då har skivan blivit så pass varm att den expanderat något. Det nyper inte/ryker inte men varmt blir det och tjuter...
På bilden har jag rullat från Bunge till det gamla oljefältet i Rute/risungs (ca 15min)
Fick vila en halvtimme sen vidare, tog mig 3 timmar till Visby...suck!
Har rivit huvudbromscylinder som ser fin ut, inga porer i loppet och verkar tät. kollat spel på pedal/länkage. Kollat ventilationshål i påfyllningslock. Båda oken helt nya från vwupnorth...
Luftat flera gånger...vad göra???
Jag misstänker höger ok trots att det är helt nytt. Då jag beställde kom det två olika fabrikat som det verkar även om de är lika i färg. Den högra har en luftnippel, vänster 2, något olika sprintar/fjädrar.
Kan det vara så att de reagerar olika på trycket/returen när man släpper bromspedalen.
Helt jämn bromsverkan på besiktningen för en månad sedan och fortfarande så men höger släpper inte tillbaka helt. (släpper lite men inte tillräckligt)
Blir galen då jag inte hittar felet...och missade bugrauk pga. detta då det hade tagit mig typ 6 timmar till Stånga:)
Någon som har råkat ut för detta att ena sidan ligger på?