176

Elsa vill träffa Pia så  risken är att jag  får order om det- on bestämmer ju ändå....

Post's attachments

Liten vecka 8.jpg, 168.84 kb, 722 x 541
Liten vecka 8.jpg 168.84 kb, 242 downloads since 2016-06-04 

177

När är Gotland?
Den här tiden  på året jobbar jag som mest ( i torsdags var det  från 7 på morgonen till 02.00 fredag morgon) men jag ar  ju ett par tomter vid Lummelunda som jag skulle kunna ursäkta mig med att jag  måste se  till....
Är det under värsta turistruschen?
VAR...på Ön?

178

8-10/7 är svaret på när,Stånga är svaret på var,men det var väl så du menade,eller.. ICQ/ad
Jag tror Elsa och Pia trivs ihop..är ju av samma skrot o korn så att säga.. ICQ/ag

I hope to arrive to my death,
late,
in love,
and a little drunk..

179

Tackar!
Det var precis så jag menade.
På den gamla goda tiden när man sket i jobb och levde för nästkommande tävling då var det i princip 1-2 bilträffar på hela sommaren. Numerär det 4-5 varje helg på sommaren och går man på 1-2 missar man 3. Få se om jag  kommer loss och om jag  kan få biljetter- vore kul
Elsa gillar alla som vill springa runt och busa och brotts på skoj

180

Kanske Big Rauk skulle ha detta arrangemang..säkert uppskattat.. ICQ/ae

Post's attachments

tumblr_o79aqbjtJT1u4nbmvo1_1280.jpg, 113.73 kb, 960 x 720
tumblr_o79aqbjtJT1u4nbmvo1_1280.jpg 113.73 kb, 231 downloads since 2016-06-09 

late,
in love,
and a little drunk..

181

Och....?? ICQ/ad

Post's attachments

Liten vecka 8.jpg, 171.94 kb, 722 x 541
Liten vecka 8.jpg 171.94 kb, 244 downloads since 2016-06-13 

182

ICQ/af
Någon som vill ha lite överbliven orginalplåt??

Post's attachments

LIten Boxsterville10.jpg, 188.7 kb, 743 x 557
LIten Boxsterville10.jpg 188.7 kb, 234 downloads since 2016-06-14 

183 Senaste redigerad av yogi (2016-06-15 11:09:10)

Haha.
Det var en liten hög. Det händer en hel del här. Bra jobbat.
Kollar alltid men dålig med kommentarer. ICQ/ad
Vi tar en visit i augusti tänkte jag om plattan.

Tänkte jag skulle säga till om att frontgallerna går att dela, ribborna går att ta bort. Såg att du hade någon liten tanke om andra galler eller något.

184

Yoggi: Det är just kommetarer och råd som gör att mn vill fortsätta. Du har en diger kunskapsbank- Bomba på! Välkommen i Aug!
Micha: Gotland är ett mål , men det kan bli tight  då jag den här tiden på året jobbar ohyggligt mycket på firman- plus man ska hålla igång de andra byggena. Du tror inte man kan flytta Big Rauk?
Ditt beslut att  bygga vidare tror jag är det vettigaste i långa loppet och Du kommer tacka Dig själv för det- Det kommer alltid fler somrar och Du kan redan till hösten mysa i Ditt nya garage- Go for it!!

185

Jag ska kanske tillägga att jag jämte detta projektet även sliter på med en  -67  Vette som just nu står på lack....
Just den här dagen hade vi  lite mer mulet väder,,,,

Post's attachments

Liten vecka 15.2.jpg, 129.65 kb, 730 x 548
Liten vecka 15.2.jpg 129.65 kb, 223 downloads since 2016-06-16 

186

Ja mäster ser ut att veta vad han gör..kungligt bra! ICQ/ab

late,
in love,
and a little drunk..

187

Vi hoppar lite fram och tilbaks.

Mäster skulle behöva/efterfrågar exakta  skärmprofiler.

Finns det någon i Södra  StorStockholm... lr  Stockholm,,, lr Sverige,,,lr Norden lr Europa  jag  kan få kika förbi en snabbis och rita av  hjulhusöppningaen på en hårdpappskiva så vi kan  få till exakta  orginalformen på hjulhusöppningarna??
Pleeeease?
Behöver  ca  1 minut i Ert garage för att rita av fram och bakre hjulhusöppningen i skala 1:1.

Jag har pappskiva  och tuschpenna- saknar  bil att mäta på....

188

Tänk på att det skall vara en bil innan 67 för 67 ändrades hjulhuset bak lite grand. Har för mig att man även var på och höjde bågen(öppningen) på hjulhuset fram något år. Kommer inte ihåg vilket. ICQ/ad
Säkert kort är ju 60-63 helst.

189

Ahhhh!! Tackar för tipset!
Det kan funka med andra årsmodeller med då vi ändå kommer får ändra profilen,stretcha och valsa lite för att få nödvändig frigång, men vi bör har  så bra original att utgå ifrån som är möjligt.
Någon som bor i närheten som har en 60-63?? om inte- en 60-talare i vart fall...?

190

Nu börjar det roliga  ICQ/af

______\,,,/__________________\,,,/__________________\,,,/________
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o]  Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage

191

U bet! ICQ/af

192

Har ju en 63:a, 16 mil från Norrtull. Kan nog rita av hjulhusöppningarn det åt dig om du vill
de är lappade och lagade men tror att öppningarna ska vara ok

193

Tack T100!!
Jag har löst det.
Jag fick rita av skärmöppningarna på en kille som bor i Huddinge , som jag  lärde känna då han fick en del grejor som jagkänkte bort i höstas.

Som Yogi säger:  Bad Karma , Good Karma- What goes around comes around

Tack än en gång!

194

ICQ/af Vill oxo ha en plasma ICQ/ae

195 Senaste redigerad av 63 Highlight (2016-07-12 21:58:52)

Ett guldverktyg!
Lånade över den och Harry idag för att kapa bort fästen på en bakaxel åt en kund. Nya fräscha munstycken,nålar etc och den bara fräser till så är skiten borta. Fästena var i 6mm plåt.
Du får göra som jag, gå in på annonssidorna- Sök "kåmpis med plasma" och Du skall finna ICQ/ad

196

Default/lol

197

Utan tvekan en vwälgärning.. ICQ/ab

late,
in love,
and a little drunk..

198 Senaste redigerad av nwiderlund (2016-07-25 08:31:45)

Kul att det förmodligen kommer bli bil av den denhär gången
Jag ägde bilen i ca 20år utan att göra något åt den, så den kom nog till rätt hem tillslut ICQ/ag

Typ1-65 Rubinröd taklucka,Typ1-56 objekt, Typ1-50 grön objekt, Typ1-74 ”Gulfen”, Typ1-56 ”Skalet”, P911SC-81 utan motor just nu, T-Ford-27, T2 Buss-77 ”Sune”, Typ1-64 Seablau.

199

Kul sammanträffande!!
Har Du några bilder p den från den tiden?
Vilka år var det?
Sugen att sälja av en gammal Porsche utan motor??

Rätt inställning har Du i vart fall- Många hade nog sagt:-" HU vad Du kapat isär den gamla fina bilen som vr så fin,,,Åhhh vad  jag  ångrar att jag  sålde den,,," ICQ/ab  ICQ/ab

200

Bilder finns här:
http://s44.photobucket.com/user/NWIDERLUND/Ghia/story

Minns inte när jag sålde den 2011-13..... Kan kolla om du vill!

Porschen ska fixas, för fin för att bara stå egentlig....

Den bilen skulle aldrig bli en original finbil igen, den var för dålig och någon som INTE kunde plåt hade raderat möjligheterna! Jag funderade på att göra en råtta av den, men tyckte det fanns annat å lägga tiden på. Har inte läst hela tråden, har du Porschegrejerna som ska in under? Vilken generation/storlek på motor å låda?

Typ1-65 Rubinröd taklucka,Typ1-56 objekt, Typ1-50 grön objekt, Typ1-74 ”Gulfen”, Typ1-56 ”Skalet”, P911SC-81 utan motor just nu, T-Ford-27, T2 Buss-77 ”Sune”, Typ1-64 Seablau.