451

rs68 skrev:

I dag var det kantarell plockning på schemat och eftersom favoritstället ligger långt in i skogen med dålig väg
(körde nästan fast förra året med brukspassaten som i år också utrustats med 19")fick det bli"jeepen" ICQ/ab
Nya framvagnen är ju inte monterad än så lite skogskörning var inga problem.

http://forumbilder.se/images/65720111146233080.jpg

http://forumbilder.se/images/0772011114849063c.jpg

Och visst gör sig berylgrönt rätt bra i skogen ICQ/ag

Det är sånt där trevligt man kan göra om man inte har "släpa i backen bilar".

Mod ä va den fege ta te när´n int törs

452

Snyggt...

Vw typ1 55,Vw typ1 56 fd callooker(SÅLD), Vw typ1 57 ladugårdsfynd från Nässjö (såld), Vw typ1 57 Öfund ifrån Samsö (DK) 4200 mil, Vw typ1 61,  Vw golf I Öfund ifrån Samsö (DK) 1720mil (såld), vw typ2 t2 71 högtak(såld)

453

Se så praktisk en bubbla kan vara! Eller vad säger du J:son?  Default/lol

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream

454 Senaste redigerad av kisavw (2011-07-18 19:59:50)

Jag och Kimboow har gått över elen i Ghian Cabben . Hoppas på att den blir godkänd på ombesiktningen i morron.

Post's attachments

IMG_0502.JPG, 136.32 kb, 640 x 480
IMG_0502.JPG 136.32 kb, 163 downloads since 2011-07-18 

vw typ 1 1951,  vw typ 1 Guld Tian 1963
VW Typ 1 Cab 1965,VW Typ2 1970
VW Typ 2 1967

455

tar en folkatur på Visbyhamn, möts av tummen upp och någon annan som ropar cool bil! Stannar till utanför Kallis och lyssnar på Swedish house mafia(Axwell och Sebjak) som spelar, högt! med riktigt bra bas! och eld och fyrverkeri! Ser minst 10 champagneflaskor som sprutas ut:) ser ett par ferrari och en lamborghini och nån porsche på parkeringen, han som tog kort på lambon bad mig stanna och tog en en bild på folkan och sa -det här är "da shit"=bra skit:)
Sämre kan man ha det en vanlig tisdag eftermiddag ICQ/af

456

Tackar också för en rolig helg i Varberg. Dock va jag aldrig ute på fältet pga för mycket bilar och KÖ. Men en del crusing blev det, dock såg jag inte så många VWs men dom jag såg hejjade jag och mina passagerare friskt på!

457

Idag har det bytts bakre växellådsfästen.
Bytte främre innan jag monterade "nya" motorn och lådan. Fråga mig inte varför jag inte bytte alla på en gång.
Nu är det gjort iaf och det är ju alltid lika kul att plocka av motorn.  ICQ/ab

Demonterade främre kylplåt med så man kan hålla huven stängd.

Det är aldrig för sent att få en lycklig barndom.              (o\!/o)   |o \/ o|

458

Det var för att jag inte hade några nya på hyllan...

Det där sista var ovanligt osmart gjort av en bilmek.

459

25hpman skrev:

Det där sista var ovanligt osmart gjort av en bilmek.

Förklara.

Det är aldrig för sent att få en lycklig barndom.              (o\!/o)   |o \/ o|

460

Allt som sitter på en vw sitter där av en anledning.. i fallet med kylplåtar att få motorn till rätt temp..

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

461

är ju inte så vw relaterat, men det som sker i norge måste klassa in på "dagens" händelser tycker iaf jag.
Mina djupaste till de drabbade och deras familjer.

462

Hämtade upp en gratis 53-55 W-lucka i Berg utanför Linköping idag. Fin var den också.  ICQ/ag

463

25hpman skrev:

Hämtade upp en gratis 53-55 W-lucka i Berg utanför Linköping idag. Fin var den också.  ICQ/ag

Jag har också varit i Berg idag ICQ/ab
Fast vi fortsatte till Ljungsbro och köpte choklad. Default/lol

Olle Sewerin en 45åring som trillat dit i VW träsket igen efter 20år

464

michaelth skrev:

Allt som sitter på en vw sitter där av en anledning.. i fallet med kylplåtar att få motorn till rätt temp..

Okej. Så om främre plåten demonteras så försämras kylningen? Den har ju faktiskt inget med kylluftstyrningen att göra om man tittar på funktionsbeskrivningar.

Det är ju inget eget påfund utan det är gjort efter inrådan av en gammal kollega till Tomas.
Ett grepp som brukar utföras på sleepers tydligen. Kunna hålla luckan stängd men ändå öka kylningen lite.

Rätta mig/dom gärna så får jag lösa det på annat sätt.

465

Lång, dyngsur mopedtur med Smeangels och Kannjacks. Riktigt kul var det, trots vädret! ICQ/ab

466

dessutom såg vi ju en intressant vagn.....lundells...

467

sewe66 skrev:
25hpman skrev:

Jag har också varit i Berg idag ICQ/ab
Fast vi fortsatte till Ljungsbro och köpte choklad. Default/lol

Hmm,så nära utan att titta in till mig på kaffe,snudd på kriminellt beteende....Nästa gång ni är där titta in på Cloettavägen 3 och ring på!

I hope to arrive to my death,
late,
in love,
and a little drunk..

468

Besiktigade min Notch idag för första gången, Bara två bra att veta anmärkningar!
Jihoo!!!

Ghia -57 / Ghia -63 / Notchback -64

469

Grattis ICQ/ag

______\,,,/__________________\,,,/__________________\,,,/________
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o]  Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage

470

Intekungen skrev:

Besiktigade min Notch idag för första gången, Bara två bra att veta anmärkningar!
Jihoo!!!

THUMBS UP!!!

VW Typ 2 1967

471

Min gamla chef ringde upp mig för en stund sen och erbjöd mig 2 jobb. Ett i Sthlm och ett i Oslo. Default/hmm

472

Jag hälsade på hos Göran i Ilnestorp...han var ovanligt billig idag.  ICQ/ag

473

Hämtat hem Rocknroll sofforna som 25hpman tipsade om i tipstråden.

VW Typ 2 1967

474

Jamen vad bra. Håll med om att det var ett bra pris.

475

25hpman skrev:

Jamen vad bra. Håll med om att det var ett bra pris.

Japp det var ett bra pris.

VW Typ 2 1967