Köpte dessa på loppis men är lite för dåligt påläst för att veta om de är nytillverkade eller gamla. På baksidan av vänstra märket står Tweer&Turk Lüdenscheid. Hur fick man dessa när det begav sig?
Har själv ingen koll, men jag vet att det brukar cirkulera någon av dessa typer som är repro.... Dock brukar dem ändå gå på ett par hundra...
Det blev kübel till hessisch så inget taxiåkande. 2026 må det bli barndoor! Annars får det bli taxi, för dit ska jag!
Tel 07noll357185ett
Bergmeister im Oldtimer Oldspeed Club chpt Sweden
Om man körde med bilen över tiotusen mil utan några reparationer så fick man något av dessa märken
med tillhörande personligt diplom samt en klocka .
Detta slutade vw ganska tidigt med då dom sålde kvalitets motorer som sällan gick sönder innan 10 000 mil med rätt underhåll etc.
VW Typ 1 Cab 1965,VW Typ2 1970
VW Typ 2 1967
Det finns 100 000 km märken och klockor men det finns oxå 10 000 mil, de är ovanliga då de bara fanns för för den svenska marknaden.
(Tror jag.)
Ali G
Om man körde med bilen över tiotusen mil utan några reparationer så fick man något av dessa märken
Detta slutade vw ganska tidigt med då dom sålde kvalitets motorer som sällan gick sönder innan 10 000 mil med rätt underhåll etc.
man fick väl en liten pins med guldstämpel också 
kisavw skrev:Om man körde med bilen över tiotusen mil utan några reparationer så fick man något av dessa märken
Detta slutade vw ganska tidigt med då dom sålde kvalitets motorer som sällan gick sönder innan 10 000 mil med rätt underhåll etc.man fick väl en liten pins med guldstämpel också
Jo det stämmer .
Själv har jag allt förutom diplomet , den har jag ej lyckats få fatt i.
VW Typ 2 1967
7 2011-07-24 16:13:14 Senaste redigerad av j:son (2011-07-24 16:13:57)
Jag är bekant med 10000-metersklubben.
Vet inget om något diplom där dock. 
Jag är bekant med 10000-metersklubben.
Vet inget om något diplom där dock.
Tror inte det utfärdas diplom , men ett minne för livet dock. 
VW Typ 2 1967
Hittade en tysk samlare som hade lite mer info:
Han hade samlat ihop lite godis också..
http://www.vw-reeder.de/seiten/e_zub.htm
Den foldern har jag aldrig sett , undra om det finns någon här i sverige som har den?
VW Typ 2 1967
j:son skrev:Jag är bekant med 10000-metersklubben.
Vet inget om något diplom där dock.Tror inte det utfärdas diplom , men ett minne för livet dock.
Jo då det gör det.. kan du bara tala om vilket flight nummer och vad flygvärdinnan hette sen är det bara omejla till flygbolaget..
75:a Late bay Westfalia
kisavw skrev:j:son skrev:Jag är bekant med 10000-metersklubben.
Vet inget om något diplom där dock.Tror inte det utfärdas diplom , men ett minne för livet dock.
Jo då det gör det.. kan du bara tala om vilket flight nummer och vad flygvärdinnan hette sen är det bara omejla till flygbolaget..
Haha!!
Dock har jag någon gång fått förklarat för mig att 10 000m klubben är med valfri person på flygplanet, medan nästa steg är "Guldklubben" där man skall göra "det" med en ur flygplanspersonalen som är i tjänst 
Kan inte 10 000m klubben ha en egen tråd för de som vill läsa och disskutera det 
Kan inte 10 000m klubben ha en egen tråd för de som vill läsa och disskutera det
Jag får väl skylla mig själv, det var ju lite som öppet mål....
Faktum är att det verkar vara gamla märken. Jag hittade några gamla ebayauktioner som visade mer detaljer.
På loppisen sa de att de att det var från ett dödsbo. Jag frågade faktiskt om klocka och annat bilrelaterat men icke. De kostade bara 10kr st. Tur jag köpte alla fyra 
Hitade både klockarna på en loppis i stan för några år sen.....fungera klock rent.
TYP 2 - 1965. 1969.
var 10 tusen mil det ända eller fanns det högre tal?
Yamaha DT50MX -89, Scrambler Edition "Gorm"
Dune Racer - a PC game
- "rost kan komma snabbt men patina kommer med tiden"
Gladheims VW
var 10 tusen mil det ända eller fanns det högre tal?
Detta kanske kan vara ett svar på frågan
http://i1080.photobucket.com/albums/j33 … 06bd9f.png
✔ [o"☮"o] Adventurewagen -76'
"Satfläsk!"
Priset till veckans trådlyft går till...
Trumvirvel...
Juvas från Leksand!!
Grattis! Nu obligatoriska sportfrågan, Hur känns det?
Det blev kübel till hessisch så inget taxiåkande. 2026 må det bli barndoor! Annars får det bli taxi, för dit ska jag!
Tel 07noll357185ett
Intressant om man läser i villkoren att byte av kolvringar och ventilslipning inte räknas som "nämnvärda motorreparationer"
1303 cab -78
Ventilslipning och sotning var ju "normal" service förr. Inget är ju trasigt utan behöver bara en putsning. 
Ali G
anders bergh skrev:var 10 tusen mil det ända eller fanns det högre tal?
Detta kanske kan vara ett svar på frågan
http://i1080.photobucket.com/albums/j33 … 06bd9f.png
Det här var intressant, dom 200000km märkena har jag ej sett innan. Var hittade du dom bilderna??
23 2013-12-12 22:16:22 Senaste redigerad av 50 split (2013-12-12 22:17:27)

baksidan
http://s1080.photobucket.com/user/1955r … 3&o=36
Tel 07noll357185ett
vw ägaren fick ansöka om dessa utmärkelser,jag citerar svaret till en ansökan :
"Vi kan nu bekräfta,att AB Scania Vabis i Södertälje godkänt Eder ansökan om 10.000-mila utmärkelse.
Vi ber att få gratulera Eder och hälsar Eder hjärtligt välkommen till vårt huvudkontor i Linköping för avhämtande av berörda utmärkelse ".
Brevet är skickat till en distriktssköterska i Linköping 1960 från åf i Linköping Bil Ab Knut Bjuhr. 
25 2014-01-14 23:02:31 Senaste redigerad av Juvas (2014-01-14 23:04:15)
Priset till veckans trådlyft går till...
Trumvirvel...
Juvas från Leksand!!
Grattis! Nu obligatoriska sportfrågan, Hur känns det?
Haha grymt Danne
nu kände jag mig duktig också precis som er 
✔ [o"☮"o] Adventurewagen -76'
"Satfläsk!"