Så, denna fördelare börjar på att bli allt vanligare i våra kretsar, jag har själv en 123 tune och kan således bara referera till den, inkopplingen av fördelaren är enkel, en + kabelel "röd" till tändningen, jag har tagit min på tändspolen, blå till jord och den svarta till minus på tändspolen, den ska dock inte anslutas förens man justerat in fördelaren mot tdc på ettans cylinder, det gör man att hålla rotorn moturs och vrida fördelaren medurs tills den gröna lampan täns nere i fördelaren, detta är ett ca, jag justerar den med stroblampa till 7,5 grader på minst 800 varv då jag har lagt min förtändning på 7,5grader från 800 varv, jag har lagt en förtändning på 4grader upp till 700 varv för att underlätta starten av motorn man kan programera fördelaren utan att ha den inkoplad då den får spänning via usb kabeln på tune modellen, huruvida blåtands modellen fungerar vet jag inte. Vad det gäller vakuumförställning måste man mäta undertrycket man har, jag har en anslutning i varje insugningsrör då jag kör dubbla IDF 48or, kör man dubbla förgasare ska man mäta vakuum i alla rören anser jag, sen hur man gör det är upp till var och en, jag ska visa med en bild hur jag har gjort sen, jag har mätt mitt vakuum med en digital manometer men man ser det i datorn med när man har dashboard uppe i datorn när man kör, jag e dock lite petig när det gäller tryck "yrkesskada" så jag mater gärna med en extern mätare, jag hoppas att det här kan bli en bra tråd och jag delar gärna med mig av mina tändkurvor och hjälper gärna till med tips om denna superba färdelare.
Anders