Har en 70'ias 411'a med insprut som tänder på startgas men som inte får soppa, vad kan det vara för fel?
Har felsökt en del idag och konstaterat att kopplar jag 12v rätt i soppapumpen så går pumpen så den verkar va frisk.
Så har vi reläet som styr soppapumpen, enligt min Haynesbok så går soppareläet's 5 kontakter till:
85: Control unit
86: Relay Voltage
87+87: Fuel pump/Aux air valve
30/51: Konstant matning från batteri
Vad gör Voltage relay som är kopplat till 86?
På samma kontakt som Soppa pumpen, 87, så är även Aux air valve kopplad, antar att den har nåt med lufttillförseln till insprutningen och göra?
85'an går till Control unit/hjärnen i bilen och den består ju i sin tur av ett myller av små komponenter.
Jag har bytt soppapumpsreläet till ett annat som enligt utsago skall vara friskt men soppapumpen startar inte med det reläet heller så man skulle kunna konstatera att båda reläerna jag testat är trasiga men det verkar lite osannolikt, eftersom att det reläet är kopplat till ett annat relä, Voltage relay, så kanske det är fler komponenter som skall fungera för att soppapumpen skall få sin startsignal?
När ska relä'et till soppapumpen slå till egentligen, när man vrider på tändningen eller först att man vrider nyckeln i startläge?
Det sitter ett likadant relä som till soppapumpen tillsammans med databoxen, kan det vara Voltage relay som 86'an går till?
Det sitter tre reläer under baksätet, vad är dom till?
Någon som har nåt tips om vad jag skall gå vidare med?
Känner mej lätt förvirrad just nu...