1

Vi i Twinpeak Boxers vill tacka ALLA som återigen kom till vår lilla träff ICQ/ab
I den här tråden tar vi gärna emot tips idéer och kritik. Vi vill ju naturligtvis göra allt för denna träff ska bli så bra som möjligt.

Så skriv gärna av er lite här, vädret kan vi inte göra ngt åt men mycket annat ICQ/ab

1500s Notchback -64
1600 TLE Fastback -71
www.twinpeakboxers.com
www.volksmeet.se

2

Ja tycker man kan skaffa en gigantiskt stor fläkt till nästa år. Å me den kan man blåsa bort alla jävla regnmoln med.  ICQ/ab

// Stoffe // Camp bay 72 AKA Dr Cox
Ragtop 60 No name

3

En sak som inte behövs tas upp är skyltningen dit. Det måste göras bättre :-) är vanligtvis skyltat bra om man följer raceway skyltarna,  dock hade dom inte fått upp dom och de vart halvpanik :-)

58 busbil
60 dh-splitt
formel vee, snart på väg

4

En stor skylt "volksmeet, sväng av e4a här!"
Hade samma problem som dom flesta att hitta.. men familjen bredvid raceway hade nog fin kvällsunderhållning då GPSen visade in en genom deras gård på sveriges sämsta skogsbilväg.. Tur AC-volks också körde fel innan mig och hyvlade av vägen ☺

Annars var det bra!

5

Skyltning/vägbeskrivning som redan nämnts.
Söndagen som reservdag på Dragracingen, eller blir det kanske för kostsamt och ha Sundsvall Raceway/SHRA på plats 2dagar?
Speaker på Dragracingen så man har lite koll på vilka som kör och vad som händer.

Annars va det en kanonträff, bra jobbat!

Buy the ticket, take the ride... - HST

6

Ja skyltningen som alla andra säger  ICQ/ag 
Sen vet jag inte om nån prata i högtalarna och sa när respektive aktiviteter skulle sätta igång, vet att ni gick runt/cyklade runt och sa det men ett uttrop i högtalarna kanske vore nåt? ICQ/ag

Sen kan det vara mysigt med en gemensam fet jävla brasa i mitten på banan mellan bilarna där man sitter allihoppa och snackar skit..just a thought.
Vore även guld om man lyckas skjuta fram det lite längre in på sommaren, så värmen hinner hitta upp dit ICQ/ad

Annars var det fin uppställning, med ramen där som guide hahah
Fin stämning, fina bilar osv

7

Har funderat på att besöka träffen, men flytta fram den en bit på sommaren så "rimfrosten " gått ur marken. ICQ/ab

8

Känns som vi är rätt överens;
Skyltningen
Speaker
Sen var vägen upp bättre än förra året men fortfarande inte bra..."bakvägen"... ICQ/ae  är betydligt mysigare...

Med lite sol och race hade det blitt kanon, kändes så bra där en stund med återställarölen på läktaren lördag förmiddag när det börjades köras  ICQ/ab

9

Det tål att upprepas.

Tack för träffen! Vi börjar där. Ni gör det bra för oss. Försommarens första träff, prisnivån känns överkomlig å faciliteter finnes! ICQ/ab

Kritiken nu då:

Jag snackade med farbröderna som var från SHRA, och dom sa att det är inga problem för deras del att köra in, med entrén från den bättre vägen, MAO, den racers kör in under stortävlingen. Detta är något ni borde ta åt er. Jag kör inte gärna pissvägen ni leder in oss på, den suger brutal hästballe, så är det bara! Så, låt alla köra in, iallafall dom som kommer fredag, via östra sidan.

Speaker, att få fram infon, oavsett om det ska kallas till förarmöte, eller vem som kör vilken bil, eller vad det kan vara. Det är behövligt!

Förarmötet borde vara inskrivet i papperet med info vi fick i entren. Då är saken glasklar och man kan samlas samtidigt, allihop, och får komma igång snabbt.

Reservdag söndag för dragrace, jag vet att det kostar, ambu-personalen kostar 5K per dag, sen tillkommer banan osv, så jag förstår att det är tungt, men, det vore kul för oss som kör race. ICQ/ab

Sen så, en "burnbox", om det fortsätter traditionen med nederbörd, så kan man avlysa en burnbox (OBS, ej i dragrace området) där det går burna upp ett par gamla vinterdäck. Ryker fint, låter ball, och går göra i regn. EBI har sådan burnbox.

Att få till ett swapmeet är ju behövligt! Givetvis så lägger man inte fram swap-prylar vid regn, men, det skulle ju gå köra under skärmtaken vid nuvarande (förhoppningsvis fd.) entrén. Bara speakern (aktuell igen) ropar, nu kör vi swap i skärmtaket, å alla som är köp/sälj sugen åker dit, torrt, bra, och "det händer nåt" så man inte bara behöver gå å vänta på att det kanske blir körning.
Är det inte regn, kör swapet mitt på asfalten, mitt mellan "höger å vänster sida" folk som kör och går kan passera på sidorna. Å man tar ner tomma ytan i mitten.

Detta är mina "50 cent" (split) om hur ni kan förbättra träffen ytterligare.

Det skulle säkert gå justera träffen en vecka tidigare också, för jag tror inte ni behöver krocka med br längre, för denna träff är nog ett självspelande maskineri. Tänker att man skulle fundera över hur man kan lyckas få upp några "turbotown" bilar.

Min blogg:www.50split.wordpress.com
Det blev kübel till hessisch så inget taxiåkande. 2026 må det bli barndoor! Annars får det bli taxi, för dit ska jag!
Tel 07noll357185ett
Bergmeister im Oldtimer Oldspeed Club chpt Sweden

10

en kanon träff helt klart! men en speaker som går runt med megafon skulle inte va dumt, sen partytältet skulle gärna få va placerat mer centralt mellan raderna av bilar då tror jag det kunde bli mer samlat och bättre uppslutning på kvällen..... men som sagt en jätte trevlig träff som man gärna återkommer till..

Man få va som man är när man in't blev som man skulle
bilar i familjen. 74:a bay dubbelhytt, vw rod & typ1 -58:a
Das Auto Skellefteå