Hej.
Har nu testat runt en hel del men motorn går fortfarande inte bra. Trycker jag gasen i botten hostar den bara. Ibland dör den ifall jag har accelererat och kopplar ur. Om jag släpper gasen och motorbromsar från 80 kilometer i timman på fyran låter det som förgasarknallar eller liknande bak i motorn.
Problemet kom när kylan kom; vid -20 ville den inte starta så jag började med att försöka ställa in förgasare, kollade flotören, kolla sladdar och lite enklare sådant. Filade lite på kontaktytor i fördelarlocket och brytarspetsen och den hoppade igång, men den gick inte helt bra, lika dåligt som den går nu. Har sedan dess i ordningen försökt ställa brytarspetsen rätt (vilket jag inte är helt säker på om jag lyckats med), ställt avståndet på ventilerna (motorn låter mjukare som den brukar göra efter detta men problemet är kvar), köpt nytt fördelarlock (rotor fanns inte inne).
Kan problemet sitta i tändkablarna eller tändstiften, och har ni något tips på tändstiftsverktyg?
Fördelaren har jag inte velat skruva på då den varit väldigt bra inställd och är svår att få upp muttern på.
Har ni möjligen tips på någon billig stroboskoplampa som fungerar att användas någon gång om året?
Tacksam för hjälp.
EDIT: Den går inte jättejämnt på tomgång heller, dippar lite hela tiden.