Så läckert det blir, riktigt kul tillbehör!
Jag är inte alls insatt i elektronik branschen men funderar/t på OM det fanns någon liknande lösning för 12volt?
Blåtand och lite mera krut för tex 6x9.
Jo visst går det att bygga något liknande för 12V, men där finns det färdiga lösningar också. En riktigt funktionell och billig lösning är att bara koppla en blåtandsmottagare till ett gammalt slutsteg.
Testade stereo utgången på 2.1 förstärkaren jag köpte, hade ett par gamla 5,25" högtalare som jag provade och det spelade på riktigt bra, sen väntar jag bara på att få hem en Panasonic sub SB-W540 med 6,4"bas som min svåger hittade åt mig på en loppis för 50 spänn.
Ska bli kul att få testa allt samtidigt!
Oval-55 (släktbilen)
Splittbuss -64 dubbeldörr 11w
BMW 320D Touring M-Sport XDrive -21
Jobbet har varit extremt påfrestande senaste månaden så ligger lite efter i mina åtaganden.
Detta är dock senaste skapelsen. Kallar modellen för "hatthyllemodell" fast den går så klart använda var som. Är lite kraftigare, 2X50W fast återigen är nog riktiga watt lite lägre, men driver ett par 6,5" koaxialer (eller 6x9") med riktigt bra tryck. Koplas in till +/- (fördel till batteriet direkt) och så finns en "remote" (gul) kabel så att man bara behöver dra fram en kabel till en brytare (valfri + källa går bra) för att kunna slå på/av enheten.
Fungerar egentligen lika bra på 12V som 6V..
Ljudet i filmen skulle nog vara bättre om koaxialerna satt monterade i en hatthylla/ panel (eller varför inte resväskan).
Förresten har du hunnit testa 2.1 systemet med basen än Berg?
57 2016-03-25 11:37:17 Senaste redigerad av Frederik (2016-03-26 12:24:28)
Lite bättre klipp på senaste förstärkaren. Vill någon ha byggbeskrivningen på "högtalarlådan" så behövs ett styck wellpapplåda, kökskniv och någon minut utskärning på måfå
Är någon intresserad av den eller ett helt hatthyllekit hör av er.
Förresten har du hunnit testa 2.1 systemet med basen än Berg?
Japp testade häromdagen, körde bara med batteriladdare så jag vet inte riktigt hur bra med kräm jag fick ur men det blev ju ett rejält mycket bättre ljud med basen till räcker gott och väl till. Helt suveränt 
Oval-55 (släktbilen)
Splittbuss -64 dubbeldörr 11w
BMW 320D Touring M-Sport XDrive -21
59 2016-03-27 17:05:55 Senaste redigerad av FlashTec (2016-03-27 17:06:50)
Ingen fundering på ett 4*50 system med Bluetooth? Tänkte så man kan köra två högtalare i bak och två kickpaneler i fram 
Har du någon modell 1 kvar? Är väldigt intresserad i sånna fall 
Måste fråga samma sak som Flash Tec...-går det att beställa en eller två modeller av en 4x50 system med blåtand, fast till 12 volt så skulle det vara lösningen på allt !!! Sen ska jag verkligen rekommendera 6 volts blåtands modellen till bror min.
Mycket fantastiska lösningar Frederik !!! Hatten av till dig.
Hej, vissa modeller jag gjort, tex 2X50w fungerar lika bra på 12V. Men jag har inte riktigt samvete att rekommendera köpa förstärkare av mig till 12V då det finns färdigt eller lätt går att göra ett eget system för 12V. Tex så finns färdiga bil-slutsteg med inbyggt BT, massvis med eBay prylar.. Eller kanske billigaste lösningen: ta ett vanligt gammalt slutsteg och koppla in en BT-mottagare till lågnivåingången.
Sen lite uppdatering, modell 1 jag gjorde har jag förvisdo delar att bygga fler av, men jag blev orolig att den skulle upplevas som för klen med sina 2x15w i en bullrig Vw. Den tar en stund att bygga och tänkte inte bygga fler om det är så. Tänkte att nu när det blivit vår kanske de som redan köpt börjar använda dem och kan ge feedback. Är det så så ersätter jag dem med något annat. Huvudsaken är att alla är nöjda!
De kraftfullare varianterna kan jag bygga tills dess om någon vill ha. Även om någon vill ha en kraftigare "askoppsspelare". Vill man ha den i askoppen med knoppen som volym/on-off, så är det dock lättast om man kan tänka sig skicka askoppen.
Hej har du kvar en sådan 6v bluetooth amp 2x50W i så fall pris?