1 Senaste redigerad av Frederik (2015-12-30 10:57:53)

Är det någon som är intresserad av en mini 6V stereo 2x15W? Byggde ihop den för att passa i askkoppen (bilden nedan) men går så klart att ha någon annanstans eller montera bakom instrumentpanelen och bara ha 3,5mm aux uttaget till kupén.

http://i169.photobucket.com/albums/u206/pickabay/848CB674-90C6-41DA-A54B-116761DE34DA_zpsbehyi6uu.jpg

2

Pris?

3

Intresserad  ICQ/ag

Bengt i Sala
50 Barndoor Skåp (delägare)   -51 Barndoor Kombi   -55 Barndoor Pickup -58 Pickup "Den Svenska Binzen"
Chevrolet -56 VW skåp -08 BMW 740i -00 Ford -34 Cabriolet

4

Intresserad  ICQ/ab

5

Jag hade tänkt runt 200kr, eller vad ni tycker den skall kosta (ingen budgivning). Denna är en av några olika 6V förstärkare jag tänkt bygga ihop. Egentligen för att jag håller på att prova ut en att ha som extraförstärkare till blaupunktradion (denna fungerar ej bra till det). Så har man något speciellt önskemål så kanske det går att ordna. Hade också tänkt göra en mono-verision, så att man kan driva en vanlig högtalare i orginal uttag, fast med mer effekt än en originalradio. En bluetoothvariant (passande i askkoppen) är också på gång, fast den blir nog dyrare om någon skulle vara intresserad.

Just denna tyckte jag var rätt trevlig om man nöjer sig med lite mindre effekt, så om flera är intresserade så gör en intresseanmälan nu så beställer jag delar och gör några till.

http://i169.photobucket.com/albums/u206/pickabay/2CF47FB5-4A00-4D89-8A81-032AC78540D3_zpsvzlmke3h.jpg
Man får montera en brytare över 6v in för on/off. Tyckte det var dumt att bygga in en om man vill gömma undan förstärkaren eller använda en snygg egen. Volymjusteringen sköter man med mobilen/mp3-spelaren.

6

Intresserad av en med  ICQ/ab

7

Köper gärna 2st

8

Är också intresserad av att köpa en ICQ/ab

9

Jag köper gärna en! :-)

Typ 1 -54

10

Du är så modest i din framtoning Frederik! Till och med jag har insett att de pryttlar du tillverkar är efterfrågade och det är ju jättekul!  ICQ/ab  Hobbyn hade inte sett likadan ut utan eldsjälar som du. Men det är tur att jag inte kör 6 V, det verkar så knepigt.  ICQ/ad

Grinder and paint, makes me the welder I ain't

11

Gryymt!!
Skriv upp mig på 1 st

12

Vad kul, jag beställer så att jag kan göra 10st totalt. Tar nog några veckor innan jag kan bygga klart. Jag har en färdig som sagt, vore kul om den som köper den har möjlighet att montera eller provisoriskt testa och ge lite feedback, så har övriga lite mer att gå på än bara min bedömning.

13

skoj grej, exporterar du till Åland också ??

ålands volkswagen klubb på facebook

14

om det inte är för sent så beställer jag gärna en också

15 Senaste redigerad av Frederik (2015-12-27 14:39:04)

Om jag räknat rätt så får jag det till 10st nu med dig belsebug. Sen kan ju någon hinna ångra sig, så att det blir över, men lovar inte några fler än så. Att skicka till Åland bör väl inte vara några problem.

Tack Kee förresten!

16

Skulle du få för dig att bygga fler eller nån annan modell står jag gärna i kö.
Underbart med personer som fixar och trixar då livet blir lättare för oss som inte är lika begåvade ICQ/ag

Tempo Matador -50
Oval-55 (släktbilen)
Splittbuss -64 dubbeldörr 11w
Volvo V90 D4 Momentum business advanced. -17
Audi A3 1,4TFSI -13

17

Byggt ihop en helt annan variant som spelar via Bluetooth. Smidigt då man kan ha den helt dolt bakom instrumentpanelen eller gömma den t.ex. i en högtalarlåda om man bygger sådan. Även denna är 2x15W och går på 6V. Man bör kanske koppla in den över en brytare så att man kan stänga av helt, men den drar så lite på "tomgång" att man troligtvis kan ha den permanent kopplad till säkring som har ström med tändningen också. På köpet får man en liten inbyggd kinesisk kvinna som talar om när den hittat telefonen och bl.a. läser upp telefonnumren om någon ringer, hon talar hyfsad engelska om än med brytning, men kan inte laga mat ICQ/ag  ICQ/ae

http://i169.photobucket.com/albums/u206/pickabay/D2095946-C387-4736-86F9-D3827FA3C430_zpsvg3at7l3.jpg

18 Senaste redigerad av Frederik (2015-12-30 11:28:06)

Pris: 400kr? Men det går också bra att ge ett bud om man är intresserad.

19

Jag ändrar min beställning och köper gärna en med bluetooth istället.  ICQ/af

Typ 1 -54

20

300 så köper jag en direkt av dig !

Tempo Matador -50
Oval-55 (släktbilen)
Splittbuss -64 dubbeldörr 11w
Volvo V90 D4 Momentum business advanced. -17
Audi A3 1,4TFSI -13

21

Har du flera med blåtand ?

22

Underbart projekt. Hatten av för Frederik!!!

"Daddy Cool"

23

Jag köper gärna en blåtandare

24 Senaste redigerad av Frederik (2016-01-06 00:29:40)

Chompa: självklart går det bra att byta. Jag har en med bluetooth färdig, men känner lite att jag rörde till det här för att det skall vara sjysst och det känns dumt att de som var snabba med att visa intresse skall bli missunnade när jag bygger ihop något nytt.

Vi gör så här istället (som jag borde gjort från början): Alla som är intresserade av "någon sorts" 6V stereo anmäl intresse, jag bygger ihop de "modeller" jag tänkt bygga/testa nu (blir minst en blåtandsmodell till och en utan) och därefter får ni beställa den ni helst vill ha. Kommer ta lite mer tid, men känns mest rättvist. Någon kommer bli i endast ett ex och då får först i kön välja.

Dessa har jag antecknat i tur och ordning:
Barndoor51
Bengt H
Ö-vik Bug Fans
Stenmark
Tejp1234
Chompa
Daem
Vwrob
Belsebug
Berg
Anton_e
Harry
Masen

25

Tack, jag blir nöjd med den första versionen  ICQ/ab

Bengt i Sala
50 Barndoor Skåp (delägare)   -51 Barndoor Kombi   -55 Barndoor Pickup -58 Pickup "Den Svenska Binzen"
Chevrolet -56 VW skåp -08 BMW 740i -00 Ford -34 Cabriolet