Jag har nu beslutat att sälja ambulansen (se tråd http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=29086 )
Denna är specialbeställd till försvaret med högt tak bakom B-stolpen och gick i försvarets tjänst fram till 1978 då den togs ut civilt. Jag har letat reda på en del autentiska prylar från tjänstgöringstiden såsom bla loggboken och bårarna.
Ambulansinredningen fick jag tag på från en norsk vagn som skulle byggas om till campingbuss men den är exakt som den ska vara. Det finns också massvis av medicinsk utrustning med, en del bara för att skapa stämning och jag vet inte vad de faktisk hade med ut i tjänst.
Det sitter i en 1600 single port som startar och går, ny växellåda, lameller, urtrampningslager köptes in samt alla bromsdelar är bytta. Den lackades om i rätt kulör och dekalerna är en gissning på hur de skulle kunde ha sett ut. Nya C-däck sitter på de lackade plåtfälgarna. Nya rutgummilister runtom förutom i framdörrarna. Ny startmotor och startbatteri samt ljuddämpare
Den röda saftblandaren samt röda korset på taket fungerar men inte hornen på taket. Jag har monterat in en "leksakssirén" i den som låter utav bara helvete ändå. Mörkerbelysningen sitter också bara monterad, inte inkopplad.
Nybesiktad är den utan anmärkning.
Det finns en extra uppsättning frostade glas samt massor med blå och röda lampor om man vill montera mer som kan följa med om det är intressant.
Det finns givetvis lite arbete på den, bla elkopplingar som är ambulansspecifika är lite kaos men det finns elschema så om man vill....
Någon mindre rostfläck finns också men det är svetsat nya domkraftsfästen fram och bytt inne i hjulhuset. Batterilåda samt bakre hjulhus är också rostlagad.
Mitt nummer är 070-5301518 vid funderingar kring bussen.
Transport kan ordnas genom hela landet i samband med att jag ska köra bil med tomt släp till södra Polen juni/juli 
1966 1300, 1973 Kleinbus, 2012 T5 biogasbuss
Jag försöker sälja saker, inte köpa. Men tack som frågar.