Jag köpte en soppaslang på en traktorfirma här i krokarna. Höll på att svimma när kvinnan bakom disken skulle ha 1120:- för 7 meter
nu två år senare ser den ännu helt ny ut i alla fall.
Vw T3 Buss -89 Coach
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Bilder & film » Brand...
Sidor Föregående 1 2 3 4 5 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Jag köpte en soppaslang på en traktorfirma här i krokarna. Höll på att svimma när kvinnan bakom disken skulle ha 1120:- för 7 meter
nu två år senare ser den ännu helt ny ut i alla fall.
swedol säljer en slang med denna beskrivning:
ETANOL- /OLJESLANG
En allround etanol/oljeslang för de flesta applikationer. Mycket väder och ozonbeständig. Tål bensin, blyfri bensin, etanol (RME), olja, hydraulolja, motorolja, råolja, fotogen, diesel, citydiesel, glykol, alkohol och rapsolja. Arbetstemp -40°C - +60°C. Arbetstryck 10 bar. Sprängtryck 40 bar.Den tänker jag köpa i morgon, borde vara safe. Nån som testat just den?
åk till Dunlop highflex i Borlänge, på industriområdet mot falun.
kanonpris och kvalitet på slang
Jag köpte en soppaslang på en traktorfirma här i krokarna. Höll på att svimma när kvinnan bakom disken skulle ha 1120:- för 7 meter
nu två år senare ser den ännu helt ny ut i alla fall.
svindyrt iofs men man behöver ju inte lång bit till en vw? är väl bara några dm totalt. resten kör man rör!
Gahmen skrev:Jag köpte en soppaslang på en traktorfirma här i krokarna. Höll på att svimma när kvinnan bakom disken skulle ha 1120:- för 7 meter
nu två år senare ser den ännu helt ny ut i alla fall.
svindyrt iofs men man behöver ju inte lång bit till en vw? är väl bara några dm totalt. resten kör man rör!
Jag kör buss, så där är det slang
(i alla fall på mina)
Ännu mer hjärtesorg.. 
Poff sa det bara och gubben satt kvar
Han hade inte brottom...
Förstår nu de ny fenomenet och va dom menar när dom på nyheterna pratar om att folk bromsar in vid olyckor tar upp mobilen, filmar och sedan åker därifrån för att lägga ut de på nätet utan att hjälpa till......... 
Lite commercial med tips, nog kom det en tår..
Från gnista till utbränt vrak på drygt åtta minuter..
Det är svårt att släcka även för brandmän med all utrustning, killen hade bara kört med bilen i fyra dagar..
Det smärtar att se men går att undvika med rätt så enkla medel och en försvarbar arbetsinsats.
swedol säljer en slang med denna beskrivning:
ETANOL- /OLJESLANG
En allround etanol/oljeslang för de flesta applikationer. Mycket väder och ozonbeständig. Tål bensin, blyfri bensin, etanol (RME), olja, hydraulolja, motorolja, råolja, fotogen, diesel, citydiesel, glykol, alkohol och rapsolja. Arbetstemp -40°C - +60°C. Arbetstryck 10 bar. Sprängtryck 40 bar.Den tänker jag köpa i morgon, borde vara safe. Nån som testat just den?
Yes, jag har testat den på min förra synkro och tänker inte göra det igen. Hade torrsprickor på den efter 6mån varav 4mån i bruk. Nu vet jag inte om det var något annat som orsakade det men sprickor är sprickor.. Det var en ETANOL/ OLJESLANG. Ska tilläggas att jag aldrig hann köra e85 i den, utan körde på bensin hela tiden.
"fin" tråd... det blir ett nytt släcknings system i nästa buss, utöver brandsläckarna såklart.
Det finns oanad kunskap på forumet, denna länkade och citerade tråd tar upp valet av brandsläckare.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=3110
Användaren Piraten delar sina erfarenheter.
"Som nuvarande brandspecialist och gammal brandman kanske jag jag räta ut några frågetecken..
Pulver släcker alla typer av bränder, så även skum! Pulver svinar dock ner otroligt, och efter en stund startar en process med syrautfällning efter branden, dessutom har pulvret en förmåga att bränna fast i allting varmt. Krom och annat blir direkt förstört!
Men..det är bättre än en nedbrunnen bil!
Skum släcker lika effektivt, men efterlämnar inga rester! En trasa för att torka upp eventuell fukt efteråt, och sen ser allt lika dant ut igen.
Nackdelar: Skumsläckaren klarar INTE minusgrader.
Fördelar: Till skillnad från pulversläckaren kan man själv ladda om skumsläckaren på 5 minuter med en sats skummedel och 9.5 liter vatten..jaa, så behövs en fotpump också, men bara att pumpa till mätaren på släckaren visar grönt, sen är den klar.
Kolsyresläckare är ett annat alternativ som lika effektivt släcker bränder i bränslen, oljor och el, men inte speciellt bra i fibrösa material som bilklädslar och dynor."
Mer kunskap och erfarenheter om att förebygga bränder i bilen..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=17822

Köp en Blaze Cut !

Och ha en vanlig brandsläckare också..

Den verkar ju fungera vid en "iscensatt" brand men vad händer vid en brand där en sprucken bensinslang fortsätter pissa bensin över en varm motor?
https://www.youtube.com/watch?v=oNT6ecCddrc
En bensinkran önskar man sej nog då, läste någon tråd där pprmicke rekommenderade en placering av bränslefiltret så man slipper skarvar i motorutrymmet, får se om jag hittar den igen..
Kombi life som reset runt i sin VW Camper och videobloggar drabbades av brand i bussen, troligen kortslutning.
Renoveringen..
En norsk bus tar fyr...
Sköna dagar men plötsligt händer det..
Happy ending, fick byta motorolja och tätningslist.
Släck brand med rök..
http://www.mausxtin.com/sv-SE
Information om olika typer av brandsläckare.
http://www.presto.se/produkter/brandslackare/
Sigvardssons bilsamling med drygt 60 fordon brann upp, vilken mardröm..
http://www.smt.se/article/tv-90-tal-vet … forstorda/
Fy..inte kul.. 
The engine being made of Magnesium, which was hard to extinguish, forcing firefighters had to use a dry chemical extinguisher and water on the interior.


Någon som sett och, framförallt, testat denna?
Mvh Mikael
när jag fick brand i min bubbla, kopparröret lossna från förgasaren. Så hade jag en 5kg pulversläckare i bilen o det räckte precis. 2ggr flammade det upp igen så man va nog glad o kunna ge nån extra puff med släckaren på branden då. skulle jag haft 1kg eller 2kg släckare skullle jag inte haft bubblan kvar !!!
när jag fick brand i min bubbla, kopparröret lossna från förgasaren. Så hade jag en 5kg pulversläckare i bilen o det räckte precis. 2ggr flammade det upp igen så man va nog glad o kunna ge nån extra puff med släckaren på branden då. skulle jag haft 1kg eller 2kg släckare skullle jag inte haft bubblan kvar !!!
Skönt att det gick att släcka:) Vad bedömer du att det tog i tid att "tömma" en 5 kg pulversläckare? Brukar ha med mig en släckare i bilen, lyckligtvis inte behövt använda den.
Sidor Föregående 1 2 3 4 5 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Bilder & film » Brand...
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.