När alla delar var färdigmålade monterades de tillbaka. Packboxar, främre och bakre växellådsfästen, bromscylindrar, bromsbelägg, mm - allt är nytt. Vill helst slippa krångla när buggyn väl ska igång och tycker det är värt att kosta på nya saker. I princip allting kommer att bytas till nytt i även i övriga bromssystemet - bromsrör, slangar, huvudcylinder, mm. Bromsoken är det enda som blir kvar, men dessa har renoverats med nya packningar och belägg. Detta beror dels som sagt på att jag vill slippa krångla men också för att jag planerar att köra med silicon-bromsvätska. Denna bromsvätska har fördelen att den inte drar åt sig vatten samt inte löser upp lacken vilket är bra på en entusiastbil som endast går några mil per år. Nackdelen är att den har ungefär samma literpris som en fin konjak samt att den förstör packningar som tidigare varit i kontakt med vanlig bromsvätska.
Färgvalet på oken är inspirerad av den guldgula galvaniseringen som fanns kvar. Vet inte om jag gillar färgen då de blev lite väl guldiga. Nu är de dock fräscha och lätta att måla om igen om andan faller på.
Längden på skruvarna som håller fast bromssköldarna är till för att montera bakskärmarna som eventuellt behöver sitta på vid besiktningen.
Post's attachments
38_Nya bromsar_kompr.jpg 243.58 kb, 296 downloads since 2016-04-25

39_Renoverat bromsok_kompr.jpg 244.78 kb, 238 downloads since 2016-04-25

40_Växellådan klar_kompr.jpg 453.84 kb, 217 downloads since 2016-04-25