Har sänkt bussen i vinter genom att enbart få sänksatser monterade i framvagnen. I dagsläget är bussen sänkt med en spline bak och är justerad fram så den är i princip helt i våg. När bilen står på backen är det ca 30cm cc mellan stötdämparfästena fram. Där ser ut att vara några centimeters rörelseväg kvar på stötdämparna.
När vi kör känner jag att det vid en del last i bilen bottnar ur i något där fram när gropar eller liknande dyker upp. När jag kikar på hur kullederna ser ut tror jag att det definitivt är där problemet ligger.
Till min fråga, hur f-n har ni andra gjort som bara kör med sänksatser och inget annat? Om jag höjer med fram kommer nosen stå högre än baken, och det ser ju inget vidare ut. Har ni inga problem med att det bottnar ur? Genomslagsstoppen är borttagna förresten.
Fråga två, är det någon fara med att köra när det kan bottna ur ibland vid grövre gropar i vägen? Kan det ske något annat än att man sliter sönder dammgummina på kullederna och kanske till slut får dem att glappa? Dvs kan det ske någon allvarligare när man ligger ute och kör?
Alla tankar och erfarenheter mottages tacksamt.
*1962:a typ1 turkos soltakare, fruns
*1962:a typ2 11 fönsters projekt
*1973:a VW 181
*1979:a typ2 pickup
*1979:a Porsche 924 N.A.