726

Härligt Nicko, håller helt med att det gör en hel del skillnad å åka när det är hyffsat fräscht inne, Jag är jättenöjd med mina paneler i Pickisen  ICQ/ag

Bengt i Sala
50 Barndoor Skåp (delägare)   -51 Barndoor Kombi   -55 Barndoor Pickup
Chevrolet -56 VW skåp -08 BMW 740i -00 Ford -34 Cabriolet

727

Liten men naggande god uppdatering...  ICQ/ad

You´ll never know...

728

ser bra ut :-)

No one is completely useless. They can always be held up as a bad example

729

Ikväll var det dags att montera vänster dörrsida. Det gick konstigt nog bra mycket fortare än höger. Det blir ju mysigt detta

Post's attachments

image.jpg, 114.37 kb, 640 x 640
image.jpg 114.37 kb, 214 downloads since 2015-12-10 

Alte Liebe rostet nicht!

730

blir som en helt ny bil ICQ/ab

.............Har en förkyld vw............... Nej vänta...................
         |o\ /o| Barndoor 1955 Mo & Domsjö AB |o\ /o|

Den ultimata verktygs/reservdels listan på resa

731 Senaste redigerad av nizekustoms (2015-12-12 09:46:51)

Hellberg skrev:

Ja man kan ju låtsas det i alla fall  ICQ/ag
Snart blir man väl putskille och lackar om allt blankt  Default/lol

Alte Liebe rostet nicht!

732

nizekustoms skrev:
Hellberg skrev:

Ja man kan ju lossas det i alla fall  ICQ/ag
Snart blir man väl putskille och lackar om allt blankt  Default/lol

ICQ/am Sådant skojar man inte om..

733

Verkligen inte.. ICQ/an

I hope to arrive to my death,
late,
in love,
and a little drunk..

734

Inte ofta det händer något här nuförtiden. Det avspeglar väl till viss del verkligheten. Har rätt mycket annat att stå i. Framförallt tar jobbet rätt mycket musten ur en med långa arbetsdagar och en massa ansvar för projektlanseringar mm.
Fast igår gick jag ut i garaget och producerade lite. Passade på att beta av lite enklare saker som att montera svampgummilister i ramen runt framdörrarna. Sedan fixade jag så att motorluckan går att hållas uppe med original låsmekanism. Ganska skönt att kunna slänga pinnen som alltid var med för att fungera som stötta till luckan. Inte helt kul att svetsa i ett motorrum med både motor och tank strax intill men med lite eftertänksam inpackning av dessa så gick det fint.
Arbetet fick sedan fortsätta i motorrummet. Under en tid har jag gått och undrat över om min Eber B1L på 1800w fungerar. Den plockades ur en 16" syncropanel på skroten i Enköping för många många år sedan. Jag tänkte att den 1200w som satt i barndooren var lite liten egentligen och bättre skulle göra sig i Ghian (inte en bil till utan Eber... det är min nya devis).
Kopplade in allt och testade 1800w:arn... Pumpen började gå direkt, fläkten gick men värmaren startade aldrig ju... Fast efter 2-3 försök så hoppa den igång tillslut. Vilken kvalité det är på tyska prylar  ICQ/ab
Skaplig skillnad på 1800w och 1200w. Jag är riktigt nöjd. Detta blir fint att ha kalla sommarnätter. Nu skall jag bara komplettera med en digital timer också så att man kan dra igång värmaren från sovkupen och även ställa den på nattstart eller morgonstart  ICQ/ag

P.s. det är ingen som sitter på en extra eberpump till B1L? Saknar en till ghian.

Alte Liebe rostet nicht!

735 Senaste redigerad av Edström (2016-04-22 13:45:47)

Hallå, va på vw köps runda & passerade dig på vägen uppåt i går. Ja kan ha en eberpump i gömmorna.
Men isf är de NOS i vwkartong. Men de ska ju funka bra med tanke på att dom inte lider av att tiden går.
Har du nån bild på pumpen?
Är inte så bevandrad i eber men köpte precis en 1800 från en t3 som skall in i dhn, har timer men den är ju
bruks bil ,har en extra kanaler på centrallåset & larmet så den får en egen startknapp på nyckelknippan  ICQ/ag

MOTORGÅRDEN..& de som händer där..titta gärna in!
   http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=9894

736

nizekustoms skrev:

Inte ofta det händer något här nuförtiden. Det avspeglar väl till viss del verkligheten. Har rätt mycket annat att stå i. Framförallt tar jobbet rätt mycket musten ur en med långa arbetsdagar och en massa ansvar för projektlanseringar mm.
Fast igår gick jag ut i garaget och producerade lite. Passade på att beta av lite enklare saker som att montera svampgummilister i ramen runt framdörrarna. Sedan fixade jag så att motorluckan går att hållas uppe med original låsmekanism. Ganska skönt att kunna slänga pinnen som alltid var med för att fungera som stötta till luckan. Inte helt kul att svetsa i ett motorrum med både motor och tank strax intill men med lite eftertänksam inpackning av dessa så gick det fint.
Arbetet fick sedan fortsätta i motorrummet. Under en tid har jag gått och undrat över om min Eber B1L på 1800w fungerar. Den plockades ur en 16" syncropanel på skroten i Enköping för många många år sedan.

Är det dom fälgarna jag hasar runt på om vintrarna?

You should want it to be hard, then no one can replicate what You did create!

737 Senaste redigerad av nizekustoms (2016-04-22 16:21:10)

Edström skrev:

Hallå, va på vw köps runda & passerade dig på vägen uppåt i går. Ja kan ha en eberpump i gömmorna.
Men isf är de NOS i vwkartong. Men de ska ju funka bra med tanke på att dom inte lider av att tiden går.
Har du nån bild på pumpen?
Är inte så bevandrad i eber men köpte precis en 1800 från en t3 som skall in i dhn, har timer men den är ju
bruks bil ,har en extra kanaler på centrallåset & larmet så den får en egen startknapp på nyckelknippan  ICQ/ag

Du skulle knackat på vet ja...
Jag tror jag har reservdelsnummret på pumpen. Ska kolla. Jag är intresserad. Så här ser den ut som jag har nu:

Post's attachments

image.jpg, 166.95 kb, 640 x 1136
image.jpg 166.95 kb, 204 downloads since 2016-04-22 

Alte Liebe rostet nicht!

738

Mogge skrev:
nizekustoms skrev:

Arbetet fick sedan fortsätta i motorrummet. Under en tid har jag gått och undrat över om min Eber B1L på 1800w fungerar. Den plockades ur en 16" syncropanel på skroten i Enköping för många många år sedan.

Är det dom fälgarna jag hasar runt på om vintrarna?

Japp! Det är dom fälgarna. Skärmbreddarna köpte Erwin tror jag. Jörgen har nog en del prylar med... Synd att vi inte fick loss hela bussen.

Alte Liebe rostet nicht!

739

Inte läst hela tråden här utan på Thesamba. Lyckats väldigt bra med bussen. Starkt jobbat.

Tomato Potato
Dyslexiker..