Då så, dags att summera säsongen. Efter Roffes justering har jag inte rört någonting på motorn, förutom att byta oljan. Nu, efter c:a 300 mil, kan jag konstatera att motorn går bra, låter bra, går inte varmt och drar ungefär så mycket bränsle man kan förvänta sig. Puh!
Bara en liten förändring har gjorts på bilen under sommaren. Bekantskapskretsen tyckte nämligen att en fabriksbyggd S-Ghia borde ha ett emblem. Således inleddes en jakt på Arosmarknaden, Allt med S, Super, Special och Sport var på spaningslistan. Ganska direkt hittades ett Super-emblem av okänt ursprung. En peng ur myntfacket räckte som betalning. Att det senare skulle visa sig komma från en Porsche traktor gjorde inte saken sämre!
Även om jag har åkt en hel del har jag inte varit på så många renodlade VW-träffar. Till Bug Run Classic kom jag i varje fall. Jag blev både förvånad och glad över att få Ghia-priset. Min bil är mer av en åkbil och inte alls någon utställningsbil. Trevlig träff var det hur som.
Sista stora turen för året gick till Ronneby Brunn där Porsche 356 klubben hade sitt riksmöte. Totalt blev det en tur på c:a 130 mil, varav c:a 10 mil var själva rallyt. Bilen hängde med bra i trafiken och gick stadigt även i högsta laglig motorvägshastighet. Dock vore lite bättre marginaler på bromsarna önskvärt.
Efter den resan ställde jag därför bilen och började skruva av bromsarna. Parallellt med motorbygget har jag nämligen renoverat en omgång Porsche 356A bromsar, något jag tänker mig skriva mer om i framtida inlägg.
Stay tuned.