P. skrev:Svwerker skrev:Beror på vad man utgår från men 130 hk tål de flesta lådorna, stoppar man i en superdiff så håller de för mer.
Nästa steg är att ta en 1302-låda och konvertera den till svingaxel mha en superdiff.
Steget efter är att ta innehållet från 74 och uppåt (de har en starkare 1 o 2 samt 3,875 slutväxel) och peta i det i ett 1302-hus. Har man ändå petat så långt in så kan man lika gärna byta ut 3 o 4 och få en ball tätstegad låda som man kan fixa till för att få den mer lättväxlad och välsmörjd.
1302 låda kan väl knappast mer än en 1500 låda från 1970? och den slipper man konvertera till svingaxel. Starka 1:an med 3:78 sitter ju i 1300S då behöver man väl inget 1302 hus?
Jag anser att den nya pinioninfästningen är bättre än den gamla, därav att jag rekomenderar 1302-huset.
Visst är 1300S-lådan lika men hur vanliga är de?
Jag glömde visst att med de lådalternativ jag skrev ovan gäller att byta muttern till pinonen till en krommolly dito.
Jag vet att alla inte delar min uppfattning men var och en är salig på sin tro och jag har inte ensamrätt på sanningen. 
"Sex can lead to nasty things like herpes, gonorrhea, and something called relationships.. Booyakasha!"
Ali G