Riktigt bra jobbat! 
Se mer om hur det hela började?? Kika in på: http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=25153
...men finns även på: http://www.garaget.org/?car=47983
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Projekt » Vw 1303s -73 rullande projekt!
Sidor Föregående 1 … 12 13 14 15 16 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Riktigt bra jobbat! 
Riktigt bra jobbat!
Tack! Det såg mörkt ut med att få ut den på vägen innan vintern men det gick!
Får nog bjuda min far på fin restaurang eller någonting..han har minst sagt vart till stor hjälp! 
Sjukt snygg kulör på bubblan!
Sjukt snygg kulör på bubblan!
Tackar, i solen är den riktigt bra, glittrar lite lagom 
Längesedan det hände någonting här! (I garaget med iochförsig) men det kan vara bra med lite paus ibland!
Köpt hus så bilen står på väntelistan..blir lite inredning och sådär i vinter, och justering av dörrarna, dem hänger fruktansvärt snett!
Har nog lyckats få lite fel vinkel på en av stötfångarfästet bak med, så där måste jag rikta till det lite för att få allt att passa som det ska!
Men allt ska ju inte gå smärtfritt, det är väl så man lär sig
Allt ser ju bra ut på bild iallafall
Cool
Lycka till med huset!
Har ni snö i Halmstad?
Tack så mycket!
Nej men förra helgen, sen försvann det lika fort som det kom!
Jag blir sååå avundsjuk
. Så vill jag att min åxå ser ut fast blåmetallic när och om jag blir klar. Vad är det för fälgar, bredd och offset och bredd på däck? Hur breda bakskärmar?
Jag blir sååå avundsjuk
. Så vill jag att min åxå ser ut fast blåmetallic när och om jag blir klar. Vad är det för fälgar, bredd och offset och bredd på däck? Hur breda bakskärmar?
Du kommer dit du med och jag lovar att det är värt det
Fälgarna heter modular..tror att dem finns på upnorth, köptes begagnade, det enda jag egentligen vet är att det sitter 215 bak o 185 fram..lite osäker på fram men tror att det var 185 iallafall 
Lite lätt översyn på förgasare och byte av förvärmningsrör är det enda som ligger på bordet nu..tänk vad lite man hinner med när man ska renovera hus
Men sommaren ligger runt hörnet och en motorlucka som ska lackas känns som att man ska hinna med innan första turerna (iallafall för besiktning)
Saknas lite skraplister och sådär men det går ju att byta senare..... 
Så jävla rå! 
Så jävla rå!
Tack o bock 
Nyss läst hela tråden, BRA JOBBAT! Mer uppdateringar snart tack! 
Nyss läst hela tråden, BRA JOBBAT! Mer uppdateringar snart tack!
Kul att du tog dig den tiden
Lovar att det ska uppdateras när det händer någonting 
Fick bli en snabb uppstart bara för att se så att den går igång och..jag hade nog tur, för med grundinställning på förgasaren hade jag hyfsad om än något hård tomgång
Har lånat en stroblampa som jag ska lära mig att ställa in med och sen går det att köra igen
Ventiljustering och flytt av soppafilter som provisoriskt sitter på HELT fel ställe sen är nog sommaren räddad vad det gäller den mekaniska biten..
Går det att besiktiga utan motorlucka eller kommer dem gnälla på att remmen inte har något skydd? 
Det ska dom göra men du kan ju prova, glöm inte skyltbelysningen bara 
Det ska dom göra men du kan ju prova, glöm inte skyltbelysningen bara
Lättare att vänta tills man har hunnit lacka luckan kanske.. 
tutan fungerar inte, där går fram ström konstant av någon anledning och blinkers fungerar sådär..börjar bli dags att få ihop grejerna så ett elfel var inte vad jag behövde nu! 
Brände nog blinkersrelät igår när jag höll på, helt plötsligt väste den till och slog ut en säkring och nu är allt dött som har med blinkersen att göra..
Det är ok att du har permanent plus på tutan men du har tydligen avbrott i minus som går till tutknappen.
Den ska gå från knappen vidare genom ratt stången ut vid styrväxeln,troligen sitter felet där nånstans.
Byt relä för blinkers då får du igång även dom skulle jag tror.
Yes relät e bytt nu o allt funkar utom en, där e nog nått glapp 
Tänkte heeeelt fel om tutan men nu e de löst med
Ibland känner man sig allt bra trög 
Efter att ha tittat på kompisens lucka många gånger så brast det igår, jag plockade ner den från hyllan och idag fick den hamna på min bil istället 
Ska lagas och lackas så att jag har en orginal och en busig lucka att välja mellan
Det enda som behövs nu är skyltar och skyltbelysning för att kunna besiktiga sen kvarstår det ju ändå en väldans massa jobb
Fantastiskt fikabord!
Den luckan blir maffig på!! Jag har själv kommit över en likadan som jag ska ha på min. Jag har tre stycken luckor...en utan vinge, en med ankstjärt och en med porschevinge
Kul att kolla dina bilder...de pushar mig framåt
.
Den luckan blir maffig på!! Jag har själv kommit över en likadan som jag ska ha på min. Jag har tre stycken luckor...en utan vinge, en med ankstjärt och en med porschevinge
![]()
Kul att kolla dina bilder...de pushar mig framåt.
Kul att ha lite att byta mellan ju 
Även kul att kunna driva på dig lite, håller koll på din med 
Skyltbelysning monterat och testat, ska bara lödas riktiga skarvar sen är det finito, går och drar på montering av baksäte och bälten annars är besiktning nära 
Dock har jag problemet att dörrarna passar som..skit, kan det ha någon betydelse att jag saknar fästena som ska skruvas i dämpartornen bak?
Lägga emellan vid gångjärnen?
Dörrarna passade hyfsat förutom att dem hängde lite innan jag fick dit listerna men nu står dem ut mycket från panelen bakom dörren..:/
Bilder kommer!! Tyvärr bråkar svetsen...tråden matas inte fram, men de små "hjulen" snurrar och låter när jag skjuter...vet e fan vad som är fel
.
Bilder kommer!! Tyvärr bråkar svetsen...tråden matas inte fram, men de små "hjulen" snurrar och låter när jag skjuter...vet e fan vad som är fel
.
Stopp i slangpaketet kanske ?
Sidor Föregående 1 … 12 13 14 15 16 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Projekt » Vw 1303s -73 rullande projekt!
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.