326

Riktigt bra jobbat! ICQ/ab

Kör 5-växlad 1303 sommartid.

Se mer om hur det hela började?? Kika in på: http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=25153 
...men finns även på: http://www.garaget.org/?car=47983

327

germanbug skrev:

Riktigt bra jobbat! ICQ/ab

Tack! Det såg mörkt ut med att få ut den på vägen innan vintern men det gick!
  Får nog bjuda min far på fin restaurang eller någonting..han har minst sagt vart till stor hjälp! ICQ/ab

328

Sjukt snygg kulör på bubblan!

vw typ 1 1951,  vw typ 1 Guld Tian 1963
VW Typ 1 Cab 1965,VW Typ2 1970
VW Typ 2 1967

329

kisavw skrev:

Sjukt snygg kulör på bubblan!

Tackar, i solen är den riktigt bra, glittrar lite lagom ICQ/af

330

Längesedan det hände någonting här! (I garaget med iochförsig) men det kan vara bra med lite paus ibland!
  Köpt hus så bilen står på väntelistan..blir lite inredning och sådär i vinter, och justering av dörrarna, dem hänger fruktansvärt snett!
  Har nog lyckats få lite fel vinkel på en av stötfångarfästet bak med, så där måste jag rikta till det lite för att få allt att passa som det ska!

Men allt ska ju inte gå smärtfritt, det är väl så man lär sig  ICQ/an
Allt ser ju bra ut på bild iallafall  ICQ/ag

http://i1371.photobucket.com/albums/ag302/Syxez/Vw%201303s%20projekt/A98A35B7-3A5F-4CD4-B44E-AD02E5E82117_zpsor0fmdzw.jpg

331

stout skrev:

Cool  ICQ/ab  Lycka till med huset!

Har ni snö i Halmstad?

Tack så mycket!
  Nej men förra helgen, sen försvann det lika fort som det kom!

332

Jag blir sååå avundsjuk ICQ/ag. Så vill jag att min åxå ser ut fast blåmetallic när och om jag blir klar. Vad är det för fälgar, bredd och offset och bredd på däck? Hur breda bakskärmar?

333

Crockett skrev:

Jag blir sååå avundsjuk ICQ/ag. Så vill jag att min åxå ser ut fast blåmetallic när och om jag blir klar. Vad är det för fälgar, bredd och offset och bredd på däck? Hur breda bakskärmar?

Du kommer dit du med och jag lovar att det är värt det  ICQ/ag
  Fälgarna heter modular..tror att dem finns på upnorth, köptes begagnade, det enda jag egentligen vet är att det sitter 215 bak o 185 fram..lite osäker på fram men tror att det var 185 iallafall ICQ/ad

334

Lite lätt översyn på förgasare och byte av förvärmningsrör är det enda som ligger på bordet nu..tänk vad lite man hinner med när man ska renovera hus  Default/yikes
  Men sommaren ligger runt hörnet och en motorlucka som ska lackas känns som att man ska hinna med innan första turerna (iallafall för besiktning)

Saknas lite skraplister och sådär men det går ju att byta senare..... ICQ/ad

335

Så jävla rå!  ICQ/af

VW 1303S -73 (o\!/o)
Har VCDS/VagCom

336

ju11e skrev:

Så jävla rå!  ICQ/af

Tack o bock  ICQ/ab

337

Nyss läst hela tråden, BRA JOBBAT! Mer uppdateringar snart tack!  ICQ/af

"Much good work is lost for the lack of a little more."
-Edward H Harriman

338

Rullarn skrev:

Nyss läst hela tråden, BRA JOBBAT! Mer uppdateringar snart tack!  ICQ/af

Kul att du tog dig den tiden ICQ/ab
  Lovar att det ska uppdateras när det händer någonting  ICQ/af

339

Fick bli en snabb uppstart bara för att se så att den går igång och..jag hade nog tur, för med grundinställning på förgasaren hade jag hyfsad om än något hård tomgång  ICQ/af
  Har lånat en stroblampa som jag ska lära mig att ställa in med och sen går det att köra igen  ICQ/ag
  Ventiljustering och flytt av soppafilter som provisoriskt sitter på HELT fel ställe sen är nog sommaren räddad vad det gäller den mekaniska biten..
  Går det att besiktiga utan motorlucka eller kommer dem gnälla på att remmen inte har något skydd? ICQ/ad

340

Det ska dom göra men du kan ju prova, glöm inte skyltbelysningen bara Default/hmm

______\,,,/__________________\,,,/__________________\,,,/________
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o]  Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage

341

Johan W skrev:

Det ska dom göra men du kan ju prova, glöm inte skyltbelysningen bara Default/hmm

Lättare att vänta tills man har hunnit lacka luckan kanske..  ICQ/ad

342

tutan fungerar inte, där går fram ström konstant av någon anledning och blinkers fungerar sådär..börjar bli dags att få ihop grejerna så ett elfel var inte vad jag behövde nu! Default/yikes
  Brände nog blinkersrelät igår när jag höll på, helt plötsligt väste den till och slog ut en säkring och nu är allt dött som har med blinkersen att göra..

343 Senaste redigerad av Grubban (2016-03-05 09:05:48)

Det är ok att du har permanent plus på tutan men du har tydligen avbrott i minus som går till tutknappen.
Den ska gå från knappen vidare genom ratt stången ut  vid styrväxeln,troligen sitter felet där nånstans.

Byt relä för blinkers då får du igång även dom skulle jag tror.

T2b taigagrön ´77

344

Yes relät e bytt nu o allt funkar utom en, där e nog nått glapp ICQ/ab
  Tänkte heeeelt fel om tutan men nu e de löst med  ICQ/ab
  Ibland känner man sig allt bra trög ICQ/ad

345

Efter att ha tittat på kompisens lucka många gånger så brast det igår, jag plockade ner den från hyllan och idag fick den hamna på min bil istället ICQ/ab
  Ska lagas och lackas så att jag har en orginal och en busig lucka att välja mellan  ICQ/ad
  Det enda som behövs nu är skyltar och skyltbelysning för att kunna besiktiga sen kvarstår det ju ändå en väldans massa jobb  ICQ/ag

http://i1371.photobucket.com/albums/ag302/Syxez/image.jpg2_zpsggbqweqg.jpg

http://i1371.photobucket.com/albums/ag302/Syxez/image.jpg1_zpsqcwxadvd.jpg

Fantastiskt fikabord!

346

Den luckan blir maffig på!! Jag har själv kommit över en likadan som jag ska ha på min. Jag har tre stycken luckor...en utan vinge, en med ankstjärt och en med porschevinge ICQ/ag
Kul att kolla dina bilder...de pushar mig framåt ICQ/ad.

347

Crockett skrev:

Den luckan blir maffig på!! Jag har själv kommit över en likadan som jag ska ha på min. Jag har tre stycken luckor...en utan vinge, en med ankstjärt och en med porschevinge ICQ/ag
Kul att kolla dina bilder...de pushar mig framåt ICQ/ad.

Kul att ha lite att byta mellan ju ICQ/ab
Även kul att kunna driva på dig lite, håller koll på din med ICQ/ab

348

Skyltbelysning monterat och testat, ska bara lödas riktiga skarvar sen är det finito, går och drar på montering av baksäte och bälten annars är besiktning nära ICQ/ab
  Dock har jag problemet att dörrarna passar som..skit, kan det ha någon betydelse att jag saknar fästena som ska skruvas i dämpartornen bak?
  Lägga emellan vid gångjärnen?
  Dörrarna passade hyfsat förutom att dem hängde lite innan jag fick dit listerna men nu står dem ut mycket från panelen bakom dörren..:/

349

Bilder kommer!! Tyvärr bråkar svetsen...tråden matas inte fram, men de små "hjulen" snurrar och låter när jag skjuter...vet e fan vad som är fel ICQ/ac .

350

Crockett skrev:

Bilder kommer!! Tyvärr bråkar svetsen...tråden matas inte fram, men de små "hjulen" snurrar och låter när jag skjuter...vet e fan vad som är fel ICQ/ac .

Stopp i slangpaketet kanske ?