201 Senaste redigerad av lasslo (2017-08-14 13:58:22)

Det händer inte så mycket på ghiafronten, mest husrenovering och dottern som får tid i höst.
Men eftersom ghian står i carporten och vädret var fint idag(15 grader och sol) så blev det en runda ICQ/ab
Jag bjuder på en senhöstbild.

Photobucket suger...

Buss 65
Ghia 57

"If you can't fix it with a hammer, You've got an electrical problem"

202

Nice  ICQ/ab
Bra för motivationen !!

203 Senaste redigerad av lasslo (2017-08-14 13:59:19)

Jag får väl uppdatera lite här oxå.
Det har inte hänt då mycket sen ghian ställdes in för nån vecka sen.
Jag ställde in den dan före snökaoset kom, så det var nog dax ICQ/ab

Planen för i vinter är andra förgasare och uppsnyggat bränslesystem. Ny regulator och snyggare slangdragning
Jag får nog även leta upp en bättre startmotor. Den jag har nu låter som en stenkross....

Det jag gjort sen bilen kom in är mest mysmeck ICQ/ab

Monterat sperrwolf Växelspakslås
Köpt en snygg Mätarhållare

Photobucket suger...

Sen har jag snöat in lite på små skyltar ICQ/ab
Köpte "karmann karosserie" och "made in western germany" skyltar
Photobucket suger...
Jag har alltid gillat Bosch skylten på gamla fördelare, så en sån åkte på min 009a ICQ/ab
Photobucket suger...
Sen måste jag visa mitt motorpynt, ala 80tal ICQ/ab sånt gillar jag oxå...
Photobucket suger...

Buss 65
Ghia 57

204

Vxlspakslåset ser verkligen ut som en miniatyrtoalett.. Var det den du köpte på Tradera?

Baken sitter där bak ända tills man tar av sig för då kommer den fram ;-)
Mango Klein -61, eh -68
Söker delar till splitbuss -61; inredning brun, plåt, popouts, fälgar.

205

Ja, det köptes på tradera. Där hade jag tur, såg över och underdel i en auktion med div vw delar. Budade hem det för en dryg hundring.
När jag vunnit den auktionen så såg jag en annan auktion hos säljaren, med div vw. Bl.a. Nya packningar osv. Den blev ännu billigare. När det kom hem visade det sig att innanmätet och lås med nyckel låg i den andra auktionen ICQ/ab

En trevlig liten toalett ICQ/ab

Buss 65
Ghia 57

206 Senaste redigerad av michaelth (2015-12-03 22:05:05)

Tja en dylik sitter i min gammla 56a... Visste att min far haft en nyckel. Men kunde ju inte fråga honom då han inte finns bland oss längre ICQ/ac så.. Letade i gamla verkstaden bland säkert 500 gamla nycklar och hittade rätt nyckel,  kul då bilen inte använts sedan 1966..så även jag hade tur med min toa.. Det är något häftigt med dom ICQ/ag önskar jag hade en till att sätta i bussen ICQ/an

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

207

Har ett sånt lås till Ghian, dom är ju lite kul även om de kanske inte är snygga, men gummidamasken är kass. Är det samma som till den vanliga spaken ?

208

Det är inte samma damask, hålet i botten är större än org.
Jag köpte min på paruzzi för en knapp 50 lapp

Buss 65
Ghia 57

209

Har man ingen tankmätare så är det ju bra med en trippmätare ICQ/ab

http://images.thesamba.com/vw/gallery/pix/1470841.jpg

Buss 65
Ghia 57

210

Jag har just beställt ett klistermärke från USA, 35$ med frakt.... Det tog emot lite att beställa..
Men det blir nog bra
Jag visar det när det kommit hem och är monterat, så får ni bedömma om jag är en idiot eller om det var ett bra köp ICQ/ab

Buss 65
Ghia 57

211

http://ecx.images-amazon.com/images/I/51D0rlJrk2L._SY355_.jpg

??

212

Default/lol

______\,,,/__________________\,,,/__________________\,,,/________
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o]  Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage

213

Anders - du är faktiskt lite inne på rätt spår ICQ/ab

Buss 65
Ghia 57

214 Senaste redigerad av lasslo (2017-08-14 13:59:41)

Här är mitt dyra klistermärke ICQ/ab
Det blev inte så bra som planerat ICQ/ab var riktigt svårt att få på jämt på en välvd skiva med många hål i.
Men jag är nöjd endå, blev mycket mer vw än förut iaf ICQ/ab

Photobucket suger...

Buss 65
Ghia 57

215

Trodde det var en ny mätartavla när du gav hinten förut:D

Så skall det se ut, mycket snyggt. Väl värt pengarna i mina ögon ICQ/af

216

Snyggt..

Men du får trycka tillbaka Go Big or go Home"  ICQ/ag

målade du om nålen och centrum själv med?

217

Blev nice, men bara en liten fråga. Varför är 70 vänd åt andra hållet i förhållande till dom andra siffrorna

218

För att 140 är det på hastighetsmätaren?

219

Exakt.
Den börjar ju inte på 01 heller ICQ/ad

Ät gul snö, det kan vara öl.

220

Vad utgick du ifrån för mätare? Porsche? eller finns det nån bra eftermarknads att bygga om?

Funderar på att göra en istället för klockan i Typ 3an .

Man vet inte att man inte kan innan man provat.

221

Ville inte vara elak var bara nyfiken. Bra jobbat i vilket fall som helst

222

Andreas_johanson  -  jag hade inte ens tänkt på att 70 var på andra hållet ICQ/ab Men om man ser bilder på org varvräknare så ser det ut så, förutom att som inte går till 7000 varv ICQ/ad
Det är säkert nån tysk ingenjör som räknat ut att det är lättare att läsa om man vänder på sista siffran ICQ/ab

Anders - jo, jag målade nål och centrum. Hade jag tänkt till så hade jag målat den svarta pricken i nålcentrum större, och centrerad ICQ/ab det hade blivit snyggare. Det fixar jag kanske nån gång...

David  -  jag är inte helt säker på vart varvräknaren kommer ifrån. Jag köpte ett komplett instrumenthus på en marknad för 20kr ICQ/ab varvräknaren var lika stor som ghia instrumenten, så den gick att flytta över i ett gammalt hastighetsmätarhus.
Jag tror det kommer från en gammal Audi 80, eller möjligen en välutrustad 70tals passat?

Buss 65
Ghia 57

223

lasslo skrev:

David  -  jag är inte helt säker på vart varvräknaren kommer ifrån. Jag köpte ett komplett instrumenthus på en marknad för 20kr ICQ/ab varvräknaren var lika stor som ghia instrumenten, så den gick att flytta över i ett gammalt hastighetsmätarhus.
Jag tror det kommer från en gammal Audi 80, eller möjligen en välutrustad 70tals passat?

Jaa, det är där jag känner igen den. ICQ/ag Vi hade en -76a passat när jag var liten. Inte med varvräknare, men när du säger det så känner jag igen typsnitt och färgsättningar.

Men håll med om att det är lite snarlikt 356ans design vid en snabb anblick, Bygger inte själv nån speedster, men om man gjorde det skulle det ju kunna vara ett bra alternativ till billiga original instrument ICQ/ab
http://www.henrikvw.se/Forumbilder/IMG_3669.JPG

Man vet inte att man inte kan innan man provat.

224 Senaste redigerad av lasslo (2017-08-14 13:59:56)

Ute och njuter i vårsolen ICQ/ab

Photobucket suger...

Buss 65
Ghia 57

225

var köpte du varvräknar märket jag var inne på samma ide till tank bygget  ICQ/ag

,ghia-65a ?, vw dragster old style ,vw p-38 dropp tank special under byggnad ,the beast buggy,