Gör som på nya bilar...
En flaska spray och en liten kompressor![]()
Fast kanske inte så kul ute på äventyr på riktigt.
Kompressor är nerpackat för att placeras I bussen redan.
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Projekt » Äventursbussen
Sidor Föregående 1 2 3 4 5 … 18 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Gör som på nya bilar...
En flaska spray och en liten kompressor![]()
Fast kanske inte så kul ute på äventyr på riktigt.
Kompressor är nerpackat för att placeras I bussen redan.
På taket så klart, det är ju en äventyrsbuss. Där bak är fjolligt. Lite Suzuki Vitara - bläh
Taket, 100 ggr av 100
Taket om du måste ha ett!!
Såhär kan du ju ha reservhjulet
För Italienarna kan ju det här med fordonsdesign....
Håller nog på taket även jag..
Roligt projekt Mogge. Har själv inte riktigt samma ambitiösa plan vad gäller utrustning, men håller också på att skissa på inredning med kök, kyl, vatten, säng och smarta förvaringsutrymmen etc. Det är kul, men vad har du för resmål, har du något särskilt i kikaren?

Roligt projekt Mogge. Har själv inte riktigt samma ambitiösa plan vad gäller utrustning, men håller också på att skissa på inredning med kök, kyl, vatten, säng och smarta förvaringsutrymmen etc. Det är kul, men vad har du för resmål, har du något särskilt i kikaren?
Resan är målet, eller nått.........
Bara en campingvagn som jag trivs med, det blir nog inga långresor med terrängdäcken, men fara runt lite som jag inte gjort på länge..
Ja, det låter ju skönt att inte låsa sig för något. Själv siktade jag på Tanzania med bussen till millennieskiftet, en resa som aldrig blev av. Blev Hälsingland istället - dessutom utan bussen!
Din ambitiösa utrustning gav mig intrycket att du var på väg långt
Nästa sommar siktar jag iallafall på Hessisch, följt av en tur vidare in i Tjeckien! Inte Tanzania direkt, men inte heller Hälsingland 

Hälsingland är inte så dumt det heller... Välkommen åter! 
Så sant så sant, mycket vackert! Men då siktet var inställt på Tanzania framstod även vackra Hälsingland som lite mindre storslaget. Men jag var nyligen Hälsingland på nytt, och kommer gärna igen 

Jag fattar inte varför alla är så emot reservhjul i fronten? Sätt det där bara för att vara motvalls om inte annat! Det signalerar äventyr i mina ögon. Takräcket behöver du till annat. Öl till exempel. Och du vill inte ha däck och annat skit liggande där när du skall fälla upp pop-uppen varje kväll.
Hjulet signalerar äventyr håller jag med om, men skitfult.
Bak vore det skitballt, och ett tungt terrängdäck vill man inte lyfta ner och upp till takräcket.
Dock adderar ett fäste vikt...
Oops, jag tänkte inte på att detta var en splittbuss. där är det skitfult, men på en Bay störs jag inte av det.
Kran i takräcket - manligt
Fronten på en splitbuss går ju bort, på taket är ju lite äventyrligt men då ska det ligga så man slipper ta det ner och upp hela tiden. Ska du ha den bak så måste det ju gå att fälla bort fästet, man vill ju komma in i backlucka och motorlucka på ett vettigt sätt...
Nånting sånt här kanske...
/foppa
Fronten på en splitbuss går ju bort, på taket är ju lite äventyrligt men då ska det ligga så man slipper ta det ner och upp hela tiden. Ska du ha den bak så måste det ju gå att fälla bort fästet, man vill ju komma in i backlucka och motorlucka på ett vettigt sätt...
Nånting sånt här kanske...
/foppa
Ja, något åt det hållet.
Stege på högersidan och reserven på vänstersidan.
Såga upp kring hjulhuset och sätt på dubbla däck där bak ...
Så har du alltid två i reserv. 
Hjulet signalerar äventyr håller jag med om, men skitfult.
Bak vore det skitballt, och ett tungt terrängdäck vill man inte lyfta ner och upp till takräcket.
Dock adderar ett fäste vikt...
Handen på hjärtat, hur ofta har du fått punka egentligen?
Dom få gånger det händer så är det rätt så tufft och klättra upp på stegen på bakluckan, upp på taket och hiva ner ett fett terrängdäck!
Att det tunga punkterade däcket skall upp igen är en annan femma men det händer förhoppningsvis inte så ofta... 
Frågan e ju om det kassa däcket skall upp... Jag hade nog tagit det i en sopsäck och kört till däck krängaren. När det sedan är lagat så kan kanske däckskrängarens pojk lyfta upp det igen 
Ska du ha en äventyrsbuss behöver du ett expeditionsläp.
Där får du stasha hjulet.
Lite gjort.
Flyttad balk och rensat tak.
Snyggt jobbat ! Det gick ju utan allt för stora ingrepp 
Snyggt jobbat ! Det gick ju utan allt för stora ingrepp
Ja tack för hjälpen.
Men kolla rosten bakom balken, gravrost!
Skrämmande, inget man tänker på vid renovering......
Grönis skrev:Snyggt jobbat ! Det gick ju utan allt för stora ingrepp
Ja tack för hjälpen.
Men kolla rosten bakom balken, gravrost!
Skrämmande, inget man tänker på vid renovering......
Kul att jag kunde hjälpa med nåt
Det är nog inte många som kan säga att deras buss är rostfri.
Har man sett det ser ut inne i balkar och hålrum så inser man att det är omöjligt att få bort all rost.
Progress i den lilla VWfabriken
Sidor Föregående 1 2 3 4 5 … 18 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Projekt » Äventursbussen
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.