Jag köpte en 1303S för att köra klassiskt rally med. Varför rally? Det är ganska mycket motorsport för tiden och pengarna.
Planen var att köra några rallyn i år, men jag fick nedslag av besiktningsmannen för att burbågen jag köpt hade två otillåtna böjar.
Har tyvärr ingen bra bild på detta nu men böjarna som min huvudbåge har gör att den får plats innanför värmekanalerna, men det är inte längre tillåtet att bygga så. Nu ska bågen fästas med en låda runt värmekanalerna. Nu sitter jag bävar inför att ta ut den gamla bågen. Jag har köpt en ny huvudbåge, men tänk om alla andra rör som är kapade för att passa den gamla inte längre passar på den nya... Bara att pröva... Men jag väntar lite med det.
Man kan skymta bågen där inne, men den ska väck igen.
Tänkte först lägga tid på att bygga en lite roligare motor. Min tanke var att köra med orginalmotorn första säsongen och uppgradera efter hand. Jag har lite delar som jag samlat på mig. Men för att få tillbaka motivationen tänkte jag bygga den nu, för det är mycket roligare än att kapa rör om och om igen.