Snickrat lite så här på höstkvisten., blev en hylla till å ha under instrumentpanelen., blev bra med ledlisten där oxå som jag hade innan, blir till å komplettera med en till under hyllan som lyser upp att vid fötterna..!
Lackade hyllan med billack så det blev samma vita som resten av bilen.,! Tjoflöjt..
fräsigt..
och snyggt
Yamaha DT50MX -89, Scrambler Edition "Gorm"
Dune Racer - a PC game
- "rost kan komma snabbt men patina kommer med tiden"
Gladheims VW
Nice..Kajsa Warg-style.. 
late,
in love,
and a little drunk..
Ruggigt snyggt takräcke. Hantverk i min smak.
Hur är tanken med botten på det? Träribbor?
Bubbla soltakare -59
SÅLDA...alldeles för många
What we do in Life, echoes in eternity
Imponerande räcke! Vad använder för för att bocka rören?
Tack så mycket., det blir träribbor i botten som sagt..! Jag har skaffat mig en rörbock som jag klämmer i skruvstädet å en hävarm typ.. Kan ta en bild på den när jag kommer till garaget.. 
Tack så mycket., det blir träribbor i botten som sagt..! Jag har skaffat mig en rörbock som jag klämmer i skruvstädet å en hävarm typ.. Kan ta en bild på den när jag kommer till garaget..
Jättegärna en bild! Jag har ett takräcke som jag ska modifiera, så jag måste också lära mig rörbockningens ädla konst.
Vad använder du för rör som råmaterial?
Då är takräcket klart å påsatt som flickan sa..
Blev rätt trevligt, hittade en gammal träback från Nässjö mejeriprodukter, den passade fint på taket...
Å nu när jag har ett takräcke så kände jag att det nästan var ett måste å ha en stege med, så de var bara te å bocka vidare i garaget å hänga dit.. Så nu e de bara lacka kvar, å de får bli till påskhelgen tror jag..!! Ha en trevligt påsk, kör lugnt.. :
Kul att den fortsätter utvecklas!
Ska bli kul å se den röda stegbilen live , Vi kan ju ställa den vid grillen så är vi säkra & så har vi ju extra ved på takräcket 
MOTORGÅRDEN..& de som händer där..titta gärna in!
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=9894
Ojoj, här har det inte varit uppdateringar på år å dar ser jag.....
Jag är en sån som är inne å kollar på alla andra å tar åt mig tips å idéer å tittar runt med ett leende på läpparna..! Mkt härliga trådar...
Jag har grejat en del med min dubbelhytt å kört ett å annat bröllop å i somras så skaffade jag även en combicamp, succé vart man än kom..! Mkt glada miner man såg å trevligt bemötande på campingarna..
Har även små grejat lite nu i höstas å bytt bromscylindrar å bromsskivor och ok, ska byta styrled när de dyker upp i brevlådan så den är tipptopp till besiktningen till våren..
Så det tuffar på, blir en liten renovering på combicampen oxå då den ska få samma färg som på bilen..
Hörs..!
187 2020-03-25 07:50:47 Senaste redigerad av EskiL 109 (2020-03-25 07:52:03)
Snyggt! Jag fick en möglig compicamp i går med låsta bromsar som jag tänkt göra ordning. Har du fixat något med din? Jag tänker i första hand duken. Den behöver bytas på min. Har du bytt din?
De sista bilderna i tråden är jättesuddiga för mig. Upplever ni andra det med?
KG Cab -67, Bay -68, Bay -72, Westy -78, 2 x Typ 1 -67, Typ 1 -70 (Volvo PV -57)
Suddigheten beror på att "Elgrabben", i likhet med många andra (inklusive jag själv) inte vill betala Photobuckets ockerpriser. Då blurrar de bilden och lägger in den där blaffan till vattenmärke. 
Lite före/efter-bilder finns på Garaget och min projekttråd är här på Boxerville
OK
Jag har börjat lägga upp bilder via forumet. Mycket smidigt och vi får hoppas de ligger kvar.
Man får ju gå in ibland och renovera sina trådar. allt för ett levande forum! Senast min PV tråd....
KG Cab -67, Bay -68, Bay -72, Westy -78, 2 x Typ 1 -67, Typ 1 -70 (Volvo PV -57)