Men dom kan ju sitta bakom axeln om man bara ändrar så att den övre är fast och den nedre är rörlig
Early Bay 71a "Polisbussen", Bubbla 61a, Bubbla 62a ratlook R.I.P
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Projekt » Lägga buss -72 på marken! med luft.
Sidor Föregående 1 … 6 7 8 9 10 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Men dom kan ju sitta bakom axeln om man bara ändrar så att den övre är fast och den nedre är rörlig
jo visst... men jag skulle i sådant fall vilja ha ett genomgående bottenrör som sas håller ihop framvagnen..
det jag skulle vilja göra är att ha undre röret helt med lös fjädring,
Övre rören delade som på bilden, med stum fjädring och bälgarna på det övre delade röret en på varje sida fast monterad bakåt i bilen i stället för ner som alla andra gör.
Just do it
blir säkert bra...
Fan blir inte så låg som jag vill. Ramen ligger i marken så det återstår bara att sänka karossen över ramen och det orkar jag inte.

Jag sa ju det till dig... Finns en anledning till varför mina trösklar är modifierade...ett enkelt jobb i sammanhanget 
Hur gör du med växellänkaget? Blir det ledat?
Inte kommit så långt, har ni några bra tipps?
Hur gör du med växellänkaget? Blir det ledat?
En möjlihghet är vajerstyrt eller så använder man några knutar från en styraxel.. Tex från en 1303.. Man får fixa en lagring på växelförar axeln så den inte vispar runt..
vajerstyrt är så mycket skönare!!!!! vore coolt
as coolt tipps på vajerstyrning, hur bygger man det, bildet
vajerstyrt är så mycket skönare!!!!! vore coolt
Tja tag en växelspak från en modernare personbil då kan man ju ha en kort växelspak längre bak mellan stolarna eller från instrumentbrädan.. Minibussar gå på skroten och komma runt..sen får man laborera med hävarmar.. Givetvis måste det till längre vajerhöljen/vajrar.. Inte helt billigt. men används ju till båtar för backslag gas och styrning..
Men ekonomi varianten är ju knutar från en styraxel..
På min buss blir det 1303 axel /knutar bak och industriknutar fram. Med lagerbockar. då jag ju flyttat upp golvet fram oxå.. Klart det är en del pill att få ihop det.
Eller skit i det, och ha en synlig öppen styraxel svävande en bit över lastgolvet. 
Har faktiskt funderat på all lägga växelstången synlig som på ratrod, men hittar ingen bild på någon som gjort det tidigare.
Tja tag en växelspak från en modernare personbil då kan man ju ha en kort växelspak längre bak mellan stolarna eller från instrumentbrädan.. Minibussar gå på skroten och komma runt..sen får man laborera med hävarmar.. Givetvis måste det till längre vajerhöljen/vajrar.. Inte helt billigt. men används ju till båtar för backslag gas och styrning..
Men ekonomi varianten är ju knutar från en styraxel..
På min buss blir det 1303 axel /knutar bak och industriknutar fram. Med lagerbockar. då jag ju flyttat upp golvet fram oxå.. Klart det är en del pill att få ihop det.
Eller skit i det, och ha en synlig öppen styraxel svävande en bit över lastgolvet.
Dare 2bee diferent... Allt är inte gjort eller dokumenterst..
CB customs har gjort de! Hur går det i övrigt med projektet?
2X Tvwingo tak.

Och så hög blev tubbingen med ramen i marken.

fränt!!
Det får bli tunna sitt dynor
att sänka en buss så mycket, skulle jag aaaaaldrig göra. 
Kan du hjälpa mig med någon bild från CB?
CB customs har gjort de! Hur går det i övrigt med projektet?
2X Tvwingo tak.
Och så hög blev tubbingen med ramen i marken.
Haha va fan..... tur du har soltak då.
Tyvärr så har jag ingen ! Men dom kör i alla fall med växelstaget igen bussen! Alltså över golvet! Fett opraktiskt men va fan gör de 
Tja mycket enklare än med leder... Men vem behöver enkelt 
Denna bild har jag längtat efter,,,

Kul att det går framåt, blir en hård buss det där
Jag har ett par såna här sänkprojekt på gång så det känns inspirerande att läsa den här tråden
Rock on!
Nästan som bodydrop.. Men bättre
fett
nästan att jag ångrar att jag inte behöll bay fronten.. Då hade jag varit färdig nu... 
Sidor Föregående 1 … 6 7 8 9 10 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Projekt » Lägga buss -72 på marken! med luft.
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.