Hej igen alla kollegor!
Tack för alla tips från er!
Tyvärr så kvarstår problem, dock har det blivit annorlunda.
Jag tänkte följa upp med lite information om vad jag gjort mer på motorn.
K-sprit har jag hällt i så nu borde kondensproblem vara borta (Svenne-Duva)
Blå temp sensor är bytt.
Kabelbrott är kollade. Hittar inget här.
Jordpunkterna gicks över en gång till mer och hittade några dåliga stift som byttes.
En jordfläta är bytt under bilen. Sitter i bakre delen av växellådan skruvat i ett bläck i chassit. Det kändes som om att detta gjorde lite skillnad.
Försökte komma åt jordflätan som sitter på startmotorn men gav upp ganska snart när jag insåg att jag måste plocka ut hela motorn och växellåda om man vill komma åt den.
Sitter väldigt långt upp under min Syncro. Det blir ett större projekt att genomföra i så fall. Troligen sista utvägen.
Hittade denna utförliga beskrivning av en amerikansk kille om hur viktigt det är med jordning. http://www.vanagonauts.com/the-Ultimate-Fix164.htm
Tjuvluft är kollat. Har sprutat upp nästan en hel Biltema Startgasburk. Har kollat med startgas flera ggr och sprutat mer noggrant för var gång men tyvärr utan resultat.
Jag har provat med att ta hela luftburken och tomgångs"cigarren" från min fungerande DH-med samma MV motor och fört över på Multivanen....men det gjord ingen skillnad det heller.
Problemet nu är som följer:
Bilen startar inte alls med tomgångsventilen tillkopplad, trots att den fungerar på min DH!?
Bilen startar UTAN tomgångsvetilen, och går helt perfekt jämnt precis i början, därefter så börjar den gå mer och mer ojämnt ju varmare den blir. Går att köra men går som på tre cylindrar och utan någon kraft.
Så jag undrar vad det är som händer när jag startar motorn utan i kopplat tomgångsventil........tar kontakten och stoppar in i tomgångsventilen.....och då stannar motorn direkt? Vilken elektrisk del gör då så att motorn stannar?
Så är läget just nu och man undrar hur det kommer att gå.
Jag uppskatta om ni har fler synpunkter och tips med denna nya information.
Ha det gott i värmen!
VW T3 Caravelle GL Multivan 1989 ~ MV ~Stora panorama luckan~2diffar
VW T3 DH Syncro MV~1 diff~ 1991~.
VW T3 Enkelhytt.Volvo B23. ~1990~.
VW T2 Deluxe 2L 1979.