426

Min far sågar ved jämt. Funderade på att bygga ett VW-drivet sågverk åt honom, men det behövdes tydligen inte. Då blir det ju ingen sport, menar han. Haha! Default/lol

427

Jodå, det blir det visst det. Han ska ju få motor att gå bra o bättre hela tiden!  ICQ/ab

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream

428

Dagens händelse är att jag bytte generator på bubblan.
Den gamla generalhavererade på min lilla Sverigetripp.

Bytet tog en knapp timme, så jag fattar inte vad folk yrar om när dom säger att man måste montera ur motorn och grejer.

Laddade mycket bra sen.
I flera minuter....  ICQ/am

Nu är felet ett annat. Lampan lyser när man gasar, istället för hela tiden som den gjorde innan.
Dock laddar den inte ett smack.

Har magnetiserat den och allt, men neee..
Får forska lite mer imorron...

Det är aldrig för sent att få en lycklig barndom.              (o\!/o)   |o \/ o|

429

Hade lika dant på min i höstas, har för mig att det var därför jag bytte generator ICQ/ac provade att byta regulator innan iaf. Min snurrade men inte lika fort, en slinga var nog av i den ICQ/ad

______\,,,/__________________\,,,/__________________\,,,/________
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o]  Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage

430

nu är jag hemma efter en veckas "semester" , nu jävlar ska det läsas boxerville !!  ICQ/ae  ICQ/ae  ICQ/ae  ICQ/ae  ICQ/ae  ICQ/ae  ICQ/ae  ICQ/ae  ICQ/ae  ICQ/ae  ICQ/ae  ICQ/ae  ICQ/ae  ICQ/ae  ICQ/ae  ICQ/ae  ICQ/ae

Typ 1or: 55/5, 61, 67, 67, 68,72 typ 3: 70.

431

Generatorn är i full funktion igen. ICQ/ab

Var med en polare på Mediamarkt i Lund idag.
Litta sugen på en BoxeeBox. Polaren har en och den är rätt trevlig.
Mediamarkt har ju inga priser på nätet, så man måste ju masa sig ner för att se vad dom kostar.
Såklart inte billigast. Gick över gatan, in på Elgiganten istället. Dom hade en med en stor lapp på "Detta ex 1990:-"

Tittar man på deras hemsida så kostar den 1890:- så jag frågade en säljare vad som var så speciellt med denna.
Det visade sig att det var ett demoex och att butikspriset ju faktiskt var 2290:-. Ja, sa jag, men man kan ju köpa den på nätet och hämta den i butiken. -Mmm.. -Jag ska se vad jag kan göra, sa säljaren.
1790:- kan du få den för.
Okej. Sagt och gjort.
Handlade och åkte hem till polaren för en kopp kaffe. Tog med den in för lite "un-boxing" med.
Då är där boxen och fjärren i lådan. Thats it.

Smått rosenrasande upptäcker jag då att klockan är över åtta och kundtjänst hade stängt.

Skickade ett mail med mitt hjärtas mening. Menade på att med 100:- i rabatt så förväntade jag mig att den varit fingrad på, inte att hälften av grejerna, typ nätagg, skulle saknas.

Är mycket nyfiken på hur dom tänker reglera detta. Kommer ju inte precis att acceptera att behöva vänta på att grejer ska skickas.
Då ger jag en hundring till och får en ny.
Hur sjutton tänker man när man packar hälften i lådan och väntar sig att kunden inte kommer märka det?

Det är aldrig för sent att få en lycklig barndom.              (o\!/o)   |o \/ o|

432

Fick en W-lucka idag...det gäller att vara vaken!  ICQ/ad

433

Levererade egenodlade rädisor till en affär idag, så nu är jag officiellt grönsaksodlare...
(och kombin får göra det den ursprungligen var tänkt för) -skön känsla ICQ/ab

434

jaha jävla skitdag...beställer en hjulagersats från folkabiten, tomas är en trevlig och bra prick, som är föutsättningen för min tur till bussfest, trodde det skulle komma idag då mekningen skulle ske idag men icke! och paketet går inte att spåra, tänkte åka imorrnbitti...jävla skit! jag får väl skylla mig själv då jag är sent ute men man kan ju ge sig fan på att det krånglar när det gäller! å hänger det sen på att karringen på utlämningsstället inte orkade smsa ut det ...då jävlar...

435

Imorron, på väg norrut, ska jag kolla upp ett 1½ år gammalt tips om några porsche-motorer på en vind till en f.d. vw-verkstad...ska bli kul å se vad det kan vara.

436

Nu drar vi till Varberg över dagen äkandes Pontiac Ventura.
Hoppas få se åtminstone några fina vw ICQ/ab

Olle Sewerin en 45åring som trillat dit i VW träsket igen efter 20år

437

Strax lättar jag och brorsan mot Bad Camber !  ICQ/ag

( dock i bruksbilen men jag parkerar långt bort så ingen ska se den ... )

You´ll never know...

438

Mycket bilar Varberg.
Mycket kokande jänkare.
Någon enstaka bubbla.

Det genomgående för dom i bubbla här är att näsan varit väldigt mycket i vädret och att hälsa har tagit emot. Trist sånt.

Annars har det varit mycket tummar upp, pekande fingrar, fotograferande och sköna kommentarer.

Och solen steker. ICQ/ab

439

j:son skrev:

Mycket bilar Varberg.
Mycket kokande jänkare.
Någon enstaka bubbla.

Det genomgående för dom i bubbla här är att näsan varit väldigt mycket i vädret och att hälsa har tagit emot. Trist sånt.

Annars har det varit mycket tummar upp, pekande fingrar, fotograferande och sköna kommentarer.

Och solen steker. ICQ/ab

Vad bra att du kom och presenterade dig då så att alla kunde ta ner sina näsor  ICQ/ag Var många bubblor och många nya människor så om någon missat dig så ber jag dig om ursäkt på allas vägnar´.

440

Var också i Varberg idag fixar lite bilder i morgon orkar inte nu.
Dom som har FB kan kolla här resten får ge sig till tåls tills i morgon.
http://www.facebook.com/media/set/?set= … 1176142962

441

Mohawk skrev:

Mycket bilar Varberg.
Mycket kokande jänkare.
Någon enstaka bubbla.

Och solen steker. ICQ/ab

Vad bra att du kom och presenterade dig då så att alla kunde ta ner sina näsor  ICQ/ag Var många bubblor och många nya människor så om någon missat dig så ber jag dig om ursäkt på allas vägnar´.

Va?
Det det handlade om var att vi satt i kö in i två timmar. Mötte några bubblor och det var ofta så att man själv hade handen vinkandes utanför bilen och det man ibland fick till svar var en snabb nick. Lite som att, okej, om du tvingar mig att hälsa på en annan luftkyld så.
Medan mycket jänkefolk ivrigt hälsade och bytte ett snabbt ord.

Inte illa av dig att kunna be om ursäkt å allas vägnar. Du måste verkligen känna alla.  ICQ/ad

Kvällen sen var trevlig. Mötte (EKA) några gånger. Ohyggligt fin bil. Och trevligt mossandes förare.
Mycket och rolig publik.
Och en herrans massa jänkare längs sidorna, med huvarna öppna.  Default/lol

442

Mohawk skrev:

Mycket bilar Varberg.
Mycket kokande jänkare.
Någon enstaka bubbla.

Och solen steker. ICQ/ab

Va?
Det det handlade om var att vi satt i kö in i två timmar. Mötte några bubblor och det var ofta så att man själv hade handen vinkandes utanför bilen och det man ibland fick till svar var en snabb nick. Lite som att, okej, om du tvingar mig att hälsa på en annan luftkyld så.

Inte illa av dig att kunna be om ursäkt å allas vägnar. Du måste verkligen känna alla.  ICQ/ad

Kvällen sen var trevlig. Mötte (EKA) några gånger. Ohyggligt fin bil. Och trevligt mossandes förare.
Mycket och rolig publik.

Det var kul att träffa ett antal nya vw ägare i varberg
sen skall man inte glömma o tacka för grillkvällen
TACK JONAS

mvh Michael Karlsson (PPR Micke)

Utför Flödes test av toppar
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare  av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke

443

Ska inte spendera min bandbred på att citera nonsense igen, säger bara...............

Tack Varberg! Tack W&W! Tack Wide 5! Tack Jonas!

Helgens meet, cruising och avslutande grillfest var toppen-bra! Alltid trevligt att träffa "nya" folka-toker. Om inget annat
bara för att får bekräftelse att det finns fler än en själv som är helskadad från luft-i-blodet sydromen  ICQ/ae

/Kalle

444

Lämnade Borlänge runt middag idag för att köra tillbaka till Märsta...men så ringde jag på en annons på Blocket, o iomed det så blev det en avstickare till Askersund....en nätt omväg.  ICQ/ag

Inhandlat blev det en bakskärm till sen femtiotalare och en konstig dragkrok. Mycket trevlig säljare som hade lite allsköns vw i uthusen.

445

På mina irrfärder mot Askersund så fann jag en tämligen frisk Baywindow buss till salu vid en sommarstuga...hmmm, jag får nog ta mej en rejäl funderare, om bay är nåt skit att ha?

446

kånkat betongplattor i parti och tonvis.. sen la mina fötter av.. vet inte vad som hänt, har förbaskat ont i dom ofta nuförtiden.. ICQ/am
men en del av gårdsplanen har i allafall fått hård beklädnad.. och jag vilar ut.. har 3 veckor semester nu.. skönt!!

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

447

har mekat dit puma framvagnen och den nya 009:an måste få ingång bilen i veckan annars tror jag orken snart tar slut...

Nils, umeå

orange transporter DH syncro -86
vit transporter EH -86 reservdelsbil

448

Mohawk skrev:

Mycket bilar Varberg.
Mycket kokande jänkare.
Någon enstaka bubbla.

Och solen steker. ICQ/ab

Va?

Mycket och rolig publik.

Känner en hel del folk, JA. Kan bero på att jag håller näsan högt för att få så mycket friska vindar i den som möjligt, är väldigt tystlåten av mig och sist att jag började meka VW för ca 1 vecka sedan.

449

I dag var det kantarell plockning på schemat och eftersom favoritstället ligger långt in i skogen med dålig väg
(körde nästan fast förra året med brukspassaten som i år också utrustats med 19")fick det bli"jeepen" ICQ/ab
Nya framvagnen är ju inte monterad än så lite skogskörning var inga problem.

http://forumbilder.se/images/65720111146233080.jpg

http://forumbilder.se/images/0772011114849063c.jpg

Och visst gör sig berylgrönt rätt bra i skogen ICQ/ag

450

rs68 skrev:

I dag var det kantarell plockning på schemat och eftersom favoritstället ligger långt in i skogen med dålig väg
(körde nästan fast förra året med brukspassaten som i år också utrustats med 19")fick det bli"jeepen" ICQ/ab
Nya framvagnen är ju inte monterad än så lite skogskörning var inga problem.

http://forumbilder.se/images/65720111146233080.jpg

http://forumbilder.se/images/0772011114849063c.jpg

Och visst gör sig berylgrönt rätt bra i skogen ICQ/ag

Gött måste ge mig ut i svampskogen dock utan vw då den är för låg. ICQ/ab