Jag tänkte börja en projekttråd med min 912:a. Tillverkad på Karmannfabriken!! Jag är på gång och ska börja med den nu.
Den har varit i min ägo i två år och den togs in för sommaren 2008 från californien, så den hade tre ägare det första halvåret, innan jag köpte den.
Jag fick ett erbjudande att köpa den till bra pris, men hade inga pengar, så jag var tvungen att sälja min kära baydubbelhytt för att köpa Porschen. Det tog emot, men jag har ju så många bussar, så Mr Mirt hade varit på mig om den tidigare, så ett samtal senare hade jag sålt den. Den kunde inte fått en så mycket bättre ägare. Den våras ömt 

Porschen var i hyfsat skick. Fel stolar satt det i den, fel framstötfångare, fel bakplåt och det sitter en Typ1 motor i den med dubbla kadron 40.
Planen är att jag ska i med en typ4 istället. Porsche 912 såldes ju med typ4 original 1975, så det är ju nästan mer rätt att ha en typ4 än en typ1 motor.
Framöver har jag också tänkt köra turbo i den, så då får många 911 problem med att hänga med