Tänkte ställa upp karossen på bockar och sen sänka ner plattan. Men är det nån som vet hur högt jag måste ha karossen för att kunna rulla bort plattan?
Martin A
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Typ1: 68-75 » Lyfta av karossen.
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Tänkte ställa upp karossen på bockar och sen sänka ner plattan. Men är det nån som vet hur högt jag måste ha karossen för att kunna rulla bort plattan?
Martin A
Bubblor med mc person framvagn behöver något annat rullbart i framkant, det kan gå med en garage domkraft.. Om man höjer upp underkanten på karossen något mer än höjden på hjulen så skall det gå.
Nu gäller det en -68 så den får rulla på egna hjul.
Så det räcker med en hjulhöjd under karossen för att gå fri från tex fläktkåpan?
Martin A
http://vwblvd.com/wp-content/uploads/20 … 010015.jpg
Bara o mäta hur hög fläkten är, det är ju högsta punkten 
Håller kofångar fästena för att hänga upp en komplett kaross? Alltså med dörrar och rutor.
Martin A
Det beror väl på hur frisk karossen är.. Just dom bakre kan ju ofta vara riktigt rostiga.. Men skjuter man genom 2 reglar en i varje hjulhus så kan man ju lyfta där..
Jag har byggt bockar som i filmen ovan så jag hoppas fästena håller! Just där är karossen rätt frisk så det borde ju funka.
Martin A
Tog precis bort första kanalen men dörrarna hänger lite pga att dom gamla var rejält rostiga. Åt vilket håll ska jag trycka i dörrhålet för att få dom att gå fint innan jag svetsar fast nya kanalen?
Martin A
Har du inte svetsat förstärkningstag mellan a och b stolpen innan du kapa?
mät på andra sidan innan du kapar där och svetsa fast stagen först.
Jo har stag men den hade redan innan vikt sig lite. Frågan är hur jag ska få den helt rätt igen?
Martin A
Kolla här om du hittar nått, finns några mått en bit ner.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 86&p=8
Henka
Tack så mkt Henka!
Martin A
Jo har stag men den hade redan innan vikt sig lite. Frågan är hur jag ska få den helt rätt igen?
Martin A
Porto Power att trycka med .. eller en bit rör med en grov bult instucken i änden med en mutter på för att kunna pressa isär.. eller vantskruvar för att kontrollerat dra ihop... allt går...
Vad tror ni om en träregel typ 45x70 med rätt längd längst ner i varje dörrhål?
Martin A
Om jag fattar rätt ska dörrhålet va 923mm längst ner. Jag har typ 930 så jag får nog hitta på nåt bra sätt att dra ihop den istället.
Martin A
Måtten blir ju lite olika beroende på om man mäter inner eller ytterkant på dörrhålet längst ner vid tröskeln. Antar att det är minsta, alltså inre måttet som gäller eller?
Martin A
Här la jag minna pallar. Mina fästen var för dåliga dock fick jag höja upp pallarna lite för att komma under med motorn.
Ett annat tips är att ner med chassit och sen bort med motorn SEN ut med chassit..

Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Typ1: 68-75 » Lyfta av karossen.
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.