Då har vi kommit fram till Jul 2015 och jag har ganska mycket ledighet som jag tänkte ägna åt bussen
Det som är på tur är vänster långsida med dess utriggare, inre och yttre tröskel (heter det tröskel på denna sida med
?).
Man har ju fasat lite för att svetsa den långa tröskeln som ju kan vara lite svår att få till.
Började med utriggarna

Tillverkade en plåt för anslutningen mot skärm och utriggare.

Provar nedre delen på vänster B-stolpe även den från Alan Shofield.
Passade riktigt skaplig tycker jag.

Här är de andra fästena svetsade och den inre tröskeln svetsad mot utriggarna.

Grundat och förberett för montage av ytterplåten.

Nu börjar ganska många dagars svetsande, slipande och bankande
Tur man var Julledig så man kunde roa sig sittande på ett betonggolv hela dagarna.

Punktade först upp hela vägen och såg till att jag hade en bra glipa mellan plåtarna.
Om glipan går igen så brukar jag kapa upp den till lagom glipa igen. Inbillar mig att plåten slår sig mindre då.

Eftersom jag inte har nåt golv ilagt ännu och är 2m lång med babianarmar har jag kunnat jobba med svetsfogen hela vägen.

Jag har omväxlande svetsat och slipat nån decimeter och jobbat mig framåt på det sättet för att få nån omväxling i jobbet.

Fick några ställen där det blev höga punkter som jag försökte krympa ner men jag lyckades så där.
Får nog jobba vidare med de senare.

Punktade nedre kanten med punktsvetstången.

]
Jag är väldigt nöjd med hur det blev. Visst finns det en del kvar att rikta men inget stort jobb tror jag

Nu har vi kommit in på 2016 så om några uppdateringar så har vi kommit fram till nutid.
Det får räcka för i kväll god natt 
SO42 Walk thru 67
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=39806Karmann Ghia 143 / 1962
T5 California
You're Never a loser until you quit trying.