Kom just in på på erat eminenta forum å regade mig direkt..
Har inte hållit på så mkt med VW senaste 20 åren.(tiden har lagts på andra fordon)
Men fick en liten nytändning nu iom. ett inköp av en splitbuss -66
Det ja funderar är följande..
om man ligger med reduktionsväxlar på bakaxeln i behaglig fart ca 70 å byter till raka axlar
vad kan man ligga på för hastighet med samma motorvarv . (förmodar att dom däringa vinkelväxlarna gör min buss sölig om vi säger så..)
sedan vad byter man för prylar för att få dit dom raka axlarna å vilka bubblor passar de i från -68 å vilka fler..?
Har en Bubbla bottenplatta med låda å skivbromsar fram liggandes men vet ej årsmodell hur kollar man det? (finns det ngr. nummer. på lådan som man kan kolla mot ngt. register månne?)
Sen om jag nu inte id's bängla med axlarna nu i år hur mkt sänker 1 hack bak?
Fram funderade jag först på droppade spindlar men eftersom jag bor i Norrland så har jag kommit till insikt att dessa sänker för mkt.
så det blir väl å köpa satsen med kuggarna finns det ngn speciell ni rekommenderar?
mvh/dr
samt div. övr fabrikat av fordon som står på mitt museum "Patinamuseet" i Boden

Det blir nog till att campa med en radie på 1 mil





