Hittade ritningar på en sydafrikansk Porsche 356 sida.
Kolla under technical så finns bra beskrivning som är utskrivningsbar.
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Projekt » 356 Speedster
Sidor Föregående 1 2 3 4 5 6 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Hittade ritningar på en sydafrikansk Porsche 356 sida.
Kolla under technical så finns bra beskrivning som är utskrivningsbar.
Tack! Bra instruktioner! Baklampsmåtten stämmer enligt de mått jag fick av en specialist i Holland. 
Dags för montering av motor.
Fick byta svänghjul till ett 6V.
Blev bra väder idag, så jag tog och släpade fram en av mina andra leksaker.
En Crescent 2000S, helt renoverad med blästrad ram lackad,sedan plockat tillbaka alla rostiga karossplåtar.Uppgraderade hjul med bättre bromsar. Motorn är en Sachs 60cc 3 växlad (hand), 17mm förgasare och Jamcoldämpare. Gör sisådär 70-75km/h... ingen VW direkt men kul som tusan är det.
Har varit lite lugnare tempo i garaget under semestern...
Men vi har i alla fall hunnit med lite grann.
Elen är kopplad, bromsarna luftade justerade, vinrutetorkarna monterade.
Monterat Stolar, instrument och lite annat smått o gott 
Mmmm mysmek 
Fortsättning på montering och småfix.
Har kört sista SFRO besiktningen med bra resultat.
Jag fick på mig att fixa en brandvägg på torpedväggen innan reg besiktningen.
Just nu letar jag tid för rebesiktning 
Åkte precis förbi bilprovningen, var stog där? Jo denna
lycka till!
Oj, var visst ett tag sedan jag skrev..
Bilen är regbesiktad och kontrollbesiktad UA och jag har kört hela sommaren med den.
Den går bra men är lite trött... 1300DP.
Just nu så är karossen i Estland där man skall lackera den.
Anledningen till Estland är att man ville ha en mall så man kunde bygga 356 plåt karosser.
Fick lite feedback och man fick lägga en del tid på anpassa HÖ/VÄ plasten så de var lika....
Karossen kommer att levereras i April nylackad:)
Så det blir spännade, undertiden kommer jag försöka bli klar med min 1835cc motor, bygga ihop en Guld Dakota till min son samt renovera en Cheva 350 motor till min Hotrod.
Påbörjade lite med inredningen innan karossen for till Estland.
Motorrenovering till Rodden.... ingen bubbla direkt... men attans bra adrenalinhöjare 0-92km/h=1,46 sek 
Härligt att få lite färg på canvasen.
Exakt den mattan hade jag i mitt förra biorum
Hmm. Ska Esterna göra replika karosser i plåt? För om dom använder den som mall att göra plåtar till äkta får dom fel former bak..
Helt riktigt att den aldrig kan bli en orginal Porsche, vet inte hur de kommer att anpassa karossen.
Vi får väl helt enkelt vänta och se hur resultatet kommer att bli.
Men kan man lägga relativt stora pengar på en plastvariant så borde man kunna få några kronor till för plåt modellen.
Jag hade tidigare en BMW 3,0 CSi som de plåtrenoverade åt mig.
Rapporter via bilder samt uppkommna tidigare dåliga reperationer, fronten var bl,krockad och en tidigare dålig renovering under färgen.
Den delen kostade 1000Euro, men Esterna sa bara vi tillverkar en istället.
Man tennade alla ställen där bilen var orginal tennad.
Så kan bli kul och se vilka projekt som kommer rulla ur garaget i Estland...
Det börjar hända grejer i Estland nu...
Karossen var i mycket behov av förändring.
Verkar som hö/vä inte är lika? skiljer flera centimeter i massor av riktningar...
Så nu är det fullt ös på modifiera och åtgärda för att kunna gjuta av samt bygga en plåtvariant.
Båda kofångarna är också nu anpassade för ligga bättre mot karosslinjen.
Ska bli kul att se det färdiga resultatet.
Gissar att Estninska kopiorna kommer å vara mer symmetriska än originalen… Dom var ju också handgjorda… 
Kofångarna ska ju sitta nån centimeter från karossen sen. Sen har inte original speedsters dendär bulan som som går under vindrutan på din.
Ser ut att kunna bli riktigt bra det där! Imponerad av hur fort du gått fram.
Fick du nån kontakt med Rafael i Mexico angående cab?
Ja det ser lovande ut. Jag har jagat Rafael via messinger, men han svarar inte på mina frågor? jag ska försöka igen. var köper du cabställning och alla småprylar till cabben också via Rafael?
Hebster, jag vet att det kommer vara en hel del skillnader mot en orginal. Dock så tror jag att plåtkopian kommer bli betydligt närmare orginalet. De brukar åka förbi Urban garage för att verifiera vissa bitar.
Tror jag ska beställa allt till caben inkl.sidorutor av Rafael Skulle gå på 800-900 dollar kom i kontakt via mail.([email protected])
Kolla även intresserant tråd om tillverkning av cabställning]http://www.mangosmoothie.ca/convertible-frame
Kolla även intresserant tråd om tillverkning av cabställning]http://www.mangosmoothie.ca/convertible-frame
Det såg ju enkelt ut. 
Det blir fint det där! SFRO Gustaf i Västerås pratade om en speedster i Eskilstuna när jag va över till honom i somras med mitt chassie. Jag har en coupe-kaross jag stökar med för att få ordning på. Hur blev den därninga brandväggen som han ville ha? klädde du plastväggen i plåt eller fick du byta ut den helt till plåt? Har du någon defroster eller säger dom ingenting om det i cabbar/speedstrar?
Jag hade en lös diskruva brandvägg som var temporär.
Men planen är att montera dit en riktig i plåt.
Har ingen defroster med köpt defrostermunstycken på annons på boxerville som kom från stoddard. Planen är att ha 12V defroster under instrumentpanelen.
Lite uppdateringar från Estland:)
verkar som de använder en orginal för se skillnaden?
Uuuuhhhh!! Där skiljde det en hel del!!
Dålig passform på orginal!
Det ska vara c. 20-30mm mellan kofångare å kaross original.
Denhär coupen är orörd original å enl. ägaren "two fingers gap"..

Nu är man färdig med alla modifieringar och anpassningar i Estland. Pratade med dem igår och de trodde att det skulle bli leverans under slutet nästa vecka. Så nu det sista inför lackering i Azurblue. Har beställt 2 kompletta inredningar i skinn från Rafael också. En röd o en svart.
Sidor Föregående 1 2 3 4 5 6 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Projekt » 356 Speedster
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.