Som rubriken lyder, finns de nåt "effekt" avgassystem med förvärming? Ska nämligen åka med en weber 36/36 på pickupen å efter va jag förstår så e det väldigt viktigt med förvärme till den förgasaren. Å vill ju ha nåt lite luftigare avgassystem som låter lite sportigare än standard, dock går ormbo bort då jag behöver dragkroken....
Sitter i samma sits.
Får inte min o gå riktigt bra. Har exakt samma förgasare i min buss utan förvärmning. Går helt ok på högre varv men vid låga varv och gaspådrag vill den inte svara riktigt.
Bytte Fördelare med vaakum, blev faktiskt lite bättre då.
Kommer o följa detta...
Vw Golf Cross country "Crome Edition" 1992
Vw T2 Westfalia 1972
Vw T3 Kombi Syncro 16" 1992
tips:
http://www.aircooled.net/making-weber-p … vw-engine/
it would burn off both of your ears . . . "
Jag körde med en Weber 32/36 i några år förut i min 1303. Utan förvärmning och choke... Och det fungerade helt utan problem 
Se mer om hur det hela började?? Kika in på: http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=25153
...men finns även på: http://www.garaget.org/?car=47983
Instämmer med Germanbug!
På kompisens VW hade vi tom. avfräst / avlägsnad chokedel helt för att få bättre flöde pga. lågt filter, utrymmet ovanför är ju begränsat pga luckan...
Kunde dock uppleva för låg / obefintlig tomgång när startad kall, beroende på väderlek å temperaturer utomhus.
Then Triple It To Get The VW U Think U´ll Have ...
Under construction:
Original lookin' T1 - 57 oval body on modified - 66 pan.
Motordesign by JPM, Transmission by H.E.A.T. ( M.H.).
tips:
Tack för tipset nu e jag ännu mera säker på att de e skitviktigt MED ordentlig förvärme! Kanske får stå ut med att åka orginal system till och med
Sitter i samma sits.
Får inte min o gå riktigt bra. Har exakt samma förgasare i min buss utan förvärmning. Går helt ok på högre varv men vid låga varv och gaspådrag vill den inte svara riktigt.
Bytte Fördelare med vaakum, blev faktiskt lite bättre då.
Kommer o följa detta...
Vilket lambda värde har du på tomgång/lågfart
Man brukar få justera lite med munstycken på låg/mellan
Ofta flödar dom på låg/mellan efter som pumpen ger förhögt tryck (0,18-20bar skall det vara som maxtryck)
/// M
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke
Som rubriken lyder, finns de nåt "effekt" avgassystem med förvärming? Ska nämligen åka med en weber 36/36 på pickupen å efter va jag förstår så e det väldigt viktigt med förvärme till den förgasaren. Å vill ju ha nåt lite luftigare avgassystem som låter lite sportigare än standard, dock går ormbo bort då jag behöver dragkroken....
ja det finns sådana system med förvärmning men dom ligger i högre prisklassen
/// M
och Motorsimulering
Och arborrar
Instagram @ pprmicke
Finns det eftermarknads system där förvärmningen verkligen funkar?
Vw org är väl gjorda så att det är undertryck i ena sidan och övertryck i andra, så att avgaserna verkligen går igenom.
Det lär ju inte funka om man bara har två hål, som tex vanliga billiga ormbo.
Ghia 57
"If you can't fix it with a hammer, You've got an electrical problem"
Effekt system vet jag inte om man kan kalla det men kanske bättre än original ¨
http://www.classicvw.se/varmekammare-pe … ts_id/5099
Early Bay 71a "Polisbussen", Bubbla 61a, Bubbla 62a ratlook R.I.P
Made in Sweden
De tycks va så att dom sista herrarna inte riktigt har förstått va jag menar, e alltså ute efter avgassystem med utag till förvärmningen av insuget alltså inte värmekammare.

Early Bay 71a "Polisbussen", Bubbla 61a, Bubbla 62a ratlook R.I.P
Jag har ett effektsystem med förvärmning i en kartong hemma som ska på bilen så småningom. Så visst finns det! kommer dock inte ihåg vad det vad för fabrikat, kan kolla imorgon!
16 2016-01-28 17:57:22 Senaste redigerad av ozeo (2016-01-28 20:23:13)
Ska ju finnas nån socka man trär på som ska kopplas på spolens ström typ. Har jag för mig??
60 dh-splitt
formel vee, snart på väg
17 2016-01-28 18:38:22 Senaste redigerad av PPRMicke (2016-01-28 18:40:33)
Finns det eftermarknads system där förvärmningen verkligen funkar?
Vw org är väl gjorda så att det är undertryck i ena sidan och övertryck i andra, så att avgaserna verkligen går igenom.
Det lär ju inte funka om man bara har två hål, som tex vanliga billiga ormbo.
Helt rätt lasse
På orginal lösningen går det från 2an cylinder på toppen av värmekammaren igenom förgasaren ned till 4ans avgasrör (på sidan om detta ) till ljuddämparen för det skall inte bli mot tryck i rörsystemet
Det fina med värmekammare är att motorn går kallare än med rör för att det isolerar värme spridningen
Jag vet att A1 tillverkar en lösning med rör för förvärmningen men det kostar extra $50 förutom röret som ligger på cirka $300-350
sen har CSP en lösning oxå (svensk tillverkat)
/// M
och Motorsimulering
Och arborrar
Instagram @ pprmicke
En variant är att bygga om ett originalsystem, se länk
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=27353
Förundras bör du göra över hela alltet, även det enklaste i tillvaron.
Jag har ormbo och dragkrok på bussen. Stor fläns och en omsvetsad dämpare från ett tidigare skrotat dubbelt quietpack, tystare än tidigare blev det dessutom, fast en fräsh eftermarknads ljuddämpare. Däremot vet jag inte om jag har förvärme när jag tänker efter...
Nu har jag fan fått hyfsad gång på min weber. Har en dfav 32/36. Sa fel i kommentaren ovan.
Bytte bränslepump till en som ger 0.25 bar.
Satte i 137 huvudmunstycke på primärsidan och 180 på sekundär.
Satte i 160 luftmunstycke på primär och 180 på sekundär
Satte i 50 lågfartmunstycke på primär och 60 på sekundär
Gick även upp från 55 till 65 på acc munstycket
Nu svarar den riktigt gött....
Vw T2 Westfalia 1972
21 2016-02-08 17:25:19 Senaste redigerad av jockebubbla (2016-02-08 17:25:51)
Nu jävlar har jag fått hyfsad gång på min weber. Har en DFAV 32/36. Sa fel i kommentaren ovan.
Bytte bränslepump till en som ger 0.25
Satte i 137 huvudmunstycke på primärsidan och 180 på sekundär
Satte i 160 luftmunstycke på primär och 180 sekundär
Satte i 50 lågfartmunstycke på primär och 60 sekundär
Gick även upp på acc munstycket från 55 till 65
Har dock ingen förvärmning,då kanske den går ännu bättre. Men nu svarar den gött vid gaspådrag.
Vw T2 Westfalia 1972